Blog:

Luisteren (2)

door Marco Derksen op

Luisteren (2)

Toen ik als pas afgestudeerde mijn carri

In de loop der jaren zijn de papieren knipselkranten vervangen door digitale knipseldiensten zodat ze snel en voor iedereen beschikbaar kwamen. Zoekdiensten maakten het zelfs mogelijk om een groot aantal dagbladen, tijdschriften en nieuwssites te doorzoeken op specifieke onderwerpen en langzamerhand werd de ‘knipselkrant’ een instrument met grote praktische waarde.

Met de komst van weblogs is het aanbod van ‘nieuws’ echter enorm toegenomen. Weblogs, vaak gedefinieerd als digitale dagboekjes, zijn een afspiegeling van wat er leeft in de maatschappij en vormen daarom een goede aanvullende informatiebron voor bedrijven. Wat wordt er over mijn bedrijf, mijn product of over mijn campagne geschreven? Het ‘luisteren’ naar wat er leeft in de maatschappij door het volgen van wat er geschreven wordt op weblogs is na de knipselkrant en de digitale knipseldiensten, de volgende uitdaging voor bedrijven.

Enig idee wat er over uw bedrijf wordt geschreven in de weblogs?

Bovenstaande is een gastcolumn die ik heb geschreven voor e-publisher.nl, de nieuwsbrief van de Nederlands Uitgeversverbond (NUV).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact