Blog:

Luisteren (14)

door Marco Derksen op

Luisteren (14)

Personeel van Unilever gaat de komende tijd een etmaal logeren bij gezinnen in Nederland. De Unilevermedewerkers gaan mee boodschappen doen en blijven eten en slapen. Volgens de woordvoerder komt de actie onder de noemer 'Deep Dive' (Adformatie heeft het over het 'Close2Consumers'-programma) bovenop de onderzoeken die het concern normaal al doet naar het koopgedrag van consumenten. De achter-liggende gedachte is dat medewerkers aan den lijve ondervinden wat er leeft onder de consumenten aldus een woordvoerder van het concern in het AD (via: EVMI). Naast het feit dat Albert Heijn dit jaren geleden ook al deed, vraag ik mij af waarom Unilever al niet veel eerder goed naar de eindklanten heeft gekeken.

3 reacties

Gaby Siera van Unilever op Molblog:

[i](…) Naar aanleiding van een vraag over de vergoeding aan de gasthuishoudens in dit project en de invloed daarvan op hun houding, een korte toelichting hierover vanuit Beautiful Lives. De gasthuishoudens krijgen voor hun deelname een incentive die gezien moet worden als een kleine vergoeding voor het heel bijzondere feit dat zij hun leven 1 dag openstellen voor een buitenstaander.

De grootste beloning is echter niet de incentive maar het enthousiasme dat het bezoek ook bij de gastgezinnen losmaakt. En het mooie van een 24 hours visit is juist dat het haast onmogelijk is om ander gedrag te vertonen dan normaal. Ik geef het je te doen, je 24 uur anders voordoen dan je bent en ook zorgen dat je huis op je ‘nieuwe gedrag’ is aangepast! Ons belangrijkste advies, zowel naar de gasthuishoudens als de brandbuilders van Unilever is dan ook: vooral lekker jezelf zijn! En gezien de enthousiaste reacties van beide partijen werkt dat inderdaad het beste. (…)[/i]

Beantwoord

Profielfoto
cas de bruijn op schreef:

als 1 april grap kan ik deze marketing activiteit van unilver wel plaatsen. je geeft je nieuwe medewerkers deze opdracht en ze trappen er in. als ik een ervaren marketeer was zou ik spontaan opstappen bij een bedrijf waarbbij marketing de reden van bestaan is en dat ondanks dat geen heel veel geavanceerdere opdracht voor me had.

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (778)
Contact