Blog:

Lobke Elbers, communitymanager TravelNext, stelt zich voor

door Arne Keuning op

Lobke Elbers, communitymanager TravelNext, stelt zich voor

Op een zonnige zomermiddag tref ik Lobke Elbers en vertelt ze over haar start als communitymanager bij TravelNext.

Lobke Elbers is sinds 150 dagen community manager bij TravelNext.nl. Na haar studie Leisure Management besloot ze haar kennis uit te breiden met een master Communicatiewetenschap. Ze studeerde af met een onderzoek naar de online nieuwsselectie op NU.nl. Nieuws, communicatie en online media hebben haar sindsdien nooit meer losgelaten en dat in combinatie met travel maakt TravelNext voor haar een extra fijne en uitdagende job. Reden te meer om haar voor te stellen.

Fris en onbevangen voor communicatie en community

Lobke Elbers communitymanager Travelnext

Lobke Elbers communitymanager Travelnext

“Als nieuwe communitymanager van TravelNext hoop ik fris en onbevangen tegen alle online ontwikkelingen aan te kijken. Ik kom van communicatie en ben mijn carrière begonnen in food waar alles veel sneller gaat, nu zit ik in de perfecte positie om al onze bloggers en hun expertise online verder te verspreiden.

Deze bloggers zitten zelf meestal achter de knoppen/of aan het roer en weten het naadje van de kous. Soms best een voorrecht om al die nieuwtjes en vraagstukken als eerste te mogen lezen, voordat ze letterlijk de wijde wereld ingaan. Dat het werkt blijkt wel; de interacties, followers en favorites op Twitter gaan goed. De community is een warme hechte groep vol met ambassadeurs van het nieuwe werken, het creatieve denken, het strategisch marketing voeren en daarnaast zijn ze zeker niet op het mondje gevallen. En dat ook nog eens in de dynamische markt van online hospitality en travel.

Mensen praten online over reizen, delen status updates tijdens het reizen en reizen wordt anders vormgegeven door wat er online aan de consumentzijde gebeurt. Platforms die je kent als privégebruiker zoals Instagram en Pinterest krijgen ineens een totaal andere waarde en dimensie als je gaat bekijken hoe je dat medium professioneel gezien kunt uitbuiten, optimaliseren of inschakelen voor je eigen activiteiten als reismerk.”

TravelNext als ontwikkelend kennisplatform

“Natuurlijk is TravelNext ook een merk. We staan voor alle online ontwikkelingen in travel & hospitality en hopen elke dag opnieuw het gesprek en de kennisplek te faciliteren waar starter en professional hun dagelijkse drive kunnen ophalen, even buiten de box kunnen denken en er diezelfde middag nog iets mee doen. Dus ja, we schrijven veel over KLM, Airbnb, Facebook, Google+, metasearch, last clicks enzovoorts. Maar er gebeurt ook veel. Daarnaast mogen we graag interviewen; Startups en andere reeds bewezen initiatieven die goed lijken te werken. We gaan net wat dieper.

Ook reporten we ‘live’ vanaf (internationale) congressen, masterclasses en seminars. Niet iedere marketeer heeft de middelen (tijd en budget) om zich in alles te verdiepen wat ‘nieuw’ is; dat kunnen wij als community wel doen. Onze expert bloggers weten door hun uiteenlopende functies perfect te selecteren uit de grote stromen informatie die er op dat soort events voorbij komen.

Dat maakt dat ook niet perse reisgerelateerde events op onze lijst staan maar bijvoorbeeld ook online marketing en social media events. Telkens sturen we een aantal experts die het beste bij het onderwerp passen, waarna de reports binnen een week en soms nog dezelfde dag op TravelNext verschijnen.

Via Twitter zijn we altijd bereikbaar voor last-minute vragen van onze lezers: ervaren (online) marketeers en starters op de arbeidsmarkt. De online travelmarketeers van de toekomst laten we ook graag aan het woord. Niet voor niets dat de frisse wind van studenten vanuit opleidingen als Management Toerisme voor nieuwe kennis en nieuwe inzichten zorgt.”

We willen niet de schakel, maar de rake slag zijn die educatie, onderzoek en werk met de online ontwikkelingen verbindt.

Creative College Sessions

“Onlangs zijn we begonnen met Creative College Sessions, nu nog besloten, maar wie weet in de toekomst voor meerdere gasten toegankelijk. We willen de kennis ook hands-on gebruiken, een stap die nog iets te vaak gemist wordt, want wat doe je dan met al die kennis?

‘Processing’ is key voor ons als platform.

Bloggen dwingt die info te ‘processen’ voor onze bloggers, waardoor ze voor zichzelf ook concreet aan de slag kunnen met de insights. Zo maken we onszelf, de community en travel/hospitality klaar voor wat er ook mag gebeuren.”

Online ruilplaats voor ideeën en inspiratie

“Belangrijk: de Facebook community dient als de ‘online’ ruilplaats voor ideeën en inspiratie. In onze bloggerscommunity zijn vraagstukken een belangrijk speerpunt van waar we over schrijven. Elkaar een beetje verder helpen door eigen expertise aan te boren en die bloot te geven. Ja, je moet wel een beetje durven. Dat durven onze bloggers. Ze durven te vragen en durven te delen. Iets mooiers bestaat niet.”

“Natuurlijk zijn we altijd op zoek naar TravelNexters, mensen die vanuit hun huidige functie, voorgaande functies en connecties hun steen willen bijdragen aan de kennis op ons portal dat inmiddels als een soort mega zoekmachine fungeert voor alles wat met hospitality en travel online te maken heeft.”

Interessante blogpost van Lobke

Tot slot tipt Lobke nog enkele blogposts aan op TravelNext uit haar eerste 150 dagen:

1 reactie

Beantwoord

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Arne Keuning is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1406)
Contact