Lessons from Obama's Social Media Campaign
- Obama Social (Adam Cahill)
- Case Study: The Barack Obama Strategy (Igor Beuker, Paul van Veenendaal)
- Social Pulpit: Barack Obama’s Social Media Toolkit (Monte Lutz)
- De waarde van Obama’s social media strategie voor Nederlandse politici (David Nieborg)
- Obama’s campagne. Tussen hoop en hype (David Nieborg @ Studium Generale Universiteit Utrecht)
- Verzameling screenshots Karlijn van den Berg
4 reacties
inmiddels ook derde deel (over gebruik van sociale media door Nederlandse politiek) online gezet:
http://www.slideshare.net/marketingfacts/social-media-and-dutch-politics
Eerste deel (algemene trends & ontwikkelingen) zal voor belangrijk deel gebaseerd zijn op:
http://www.slideshare.net/marketingfacts/20090917-dcla-mderksen-communication-in-the-digital-age-sh
Aanrader om te lezen is ook Social politics: hoe nieuwe media Obama naar de overwinning hebben geleid (nav masterclass David Nieborg en Thijs Sprangers).
Mooie catchy 2.0 presso met veel afbeeldingen.Enige tijd geleden is D66-er Boris van der Ham verkozen tot meest actieve politicus in de Social Media, ik interviewde hem op het terras in de Jaren/ Amsterdam.
http://tinyurl.com/ybfnfor