Blog:

Hoe ontwikkel je een businessmodel?

door Marco Derksen op

Hoe ontwikkel je een businessmodel?

Osterwalder onderscheid verder nog twee drijfveren voor innovatie:
  • [b]Supply-driven innovation[/b] is achieved by doing things in a new way or by applying new technologies to an existing business model. Dell is a nice illustration of both. Dell innovated in the business model by selling directly to customers, but also by applying a new technology, the Web, as a distribution channel to reach the new customers.
  • [b]Demand-driven innovation[/b] is customer driven, based on new or changing customer needs, tastes, and preferences. The music industry came under pressure to come up with a more innovative business model in r4sponse to the development of file sharing platforms such as Napster and Kazaa allowed people to download music for free en masse (illegally).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1315)
Contact