Hoe actief zijn merken met webcare in avond, nacht en weekend?
Waar bij diverse organisaties de avonduren en het weekend nog heilig zijn, passen steeds meer organisaties hun openingstijden voor webcare aan naar de momenten waarop hun klanten contact zoeken.
Zo doet de NS sinds december 2014 zeven dagen in de week aan webcare tot 23.00 uur ’s avonds; het grootste en meest actieve webcare-account van Nederland was tot 4 maanden geleden nog gesloten na 20.00 uur en op zondag (update onder aan blog*). Met de verruiming van de openingstijden van webcare sluiten ze beter aan bij de momenten dat hun reizigers van de trein gebruik maken.
Webcare in avond, nacht en weekend op Twitter in Nederland
Hoe actief zijn Nederlandse organisaties met webcare in de avond, nacht en weekend op Twitter?
Lees de blog op Marketingfacts over de prestaties van 175 Nederlandse organisaties in de avonduren, nacht en weekend.
Download ook de infographic van het onderzoek.
Onderzoek naar performance webcare op Twitter door Nederlandse merken
In samenwerking met Rens Dietz van Coosto, Danny Oosterveer van Marketingfacts onderzocht Arne Keuning van Upstream de performance van 175 organisaties in Nederland met webcare op Twitter in het eerste kwartaal van 2015.
Credits afbeelding trein: Daniel Sparing (Spag85),
licentie: CC BY-NC-SA (Niet-commercieel hergebruik, inclusief aanpassing)
Update: sinds begin 2015 is de NS Klantenservice 24 uur per dag en 7 dagen in de week geopend. Bekijk hieronder de reportage van RTV Utrecht over monitoring & webcare bij NS.