Blog:

Het nieuwe logo van de VPRO

door Marco Derksen op

Het nieuwe logo van de VPRO

Vanaf vandaag heeft de VPRO een nieuw logo. Thonik, het bureau van Nikki Gonnissen en Thomas Widdershoven, heeft het oude VPRO-logo uit 1982 van Willem van den Berg getransformeerd in een nieuw beeldmerk. Het logo bestaat uit de letters VPRO in een nieuw ontwikkeld lettertype, waarbij de ronde binnenvormen van de ‘p’ en de ‘o’ doorsneden worden door twee driehoeken. Het logo kent een oneindig aantal verschijningsvormen doordat het door kleurkeuzen, verlooptinten en stralingen getransformeerd kan worden. Uitgaande van de vele variaties op het logo heeft Thonik filmpjes gemaakt voor tussen de programma’s (zgn ‘idents’) en een nieuwe ‘bug’: het logootje linksboven in beeld tijdens de uitzendingen.

Met behulp van het VPRO lettertype zijn nieuwe leaders gemaakt voor programma’s als Zomergasten, Holland Sport en Tegenlicht. Er is een nieuw logo voor de VPRO Gids gemaakt en een nieuwe naam en huisstijl voor de ledenservice: VPRO Extra. Ook het net gelanceerde online jongerenmagazine ‘Dorst’ is ontworpen in de nieuwe stijl. Tegelijk met de nieuwe VPRO-stijl wordt een nieuwe campagne gelanceerd onder het motto ‘meer VPRO’. De campagne start met print en vanaf oktober volgen commercials op televisie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact