Blog:

Groundswell: Forrester's social media strategie

door Marco Derksen op

Groundswell: Forrester's social media strategie

In Groundswell: Winning in a World Transformed by Social Technologies beschrijven Charlene Li en Josh Bernoff (beide Forrester Research) een social media strategie voor bedrijven. Uitgangspunt is de reeds bekende POST-methode (People, Objectives, Strategy en Technology). Heb afgelopen maand het boek toegestuurd gekregen door Forrester maar moet er nog wel in beginnen. Iemand het boek al wel gelezen? De moeite waard?

6 reacties

Beantwoord

Ah, je had het boek in april al gelezen. Was je waarschijnlijk één van de eersten. Dank voor de link en jij ook een goede vakantie!

Beantwoord

Profielfoto
Jean Paul Soethout op schreef:

Dit boek leest lekker weg. Erg makkelijk voor de beginner om de laatste ontwikkelingen te leren begrijpen, maar ook voor de ‘kenners’ onder ons een handig middel om de kern van social media overzichtelijk voorgeschoteld te krijgen.
Dus zeker de moeite waard!
PS. Handig ook om weg te geven. Het boek kost zo’n 20 dollar en vormt goed discussie-materiaal.

Beantwoord

Beantwoord

Profielfoto
Jean Paul Soethout op schreef:

@Marco
De mening van Sander loopt niet ver uiteen van die van mij: ook ik zou het boek thuislaten als ik moet kiezen welke boeken ik wil lezen tijdens mijn vakantie. 🙂
Misschien voor hem niets nieuws in het boek, voor mij overigens ook weinig, maar de vele voorbeelden zetten je net even opnieuw aan het denken over nieuwe business modellen e.d. Wat Sander ook aangeeft is dat er een goede onderbouwing is dmv analyses en cijfers. Dat maakt e.e.a. inzichtelijker, zeker voor de bedrijven waarvoor dit boek bedoeld is.

Beantwoord

Profielfoto
Erik op schreef:

Boek is goed leesbaar en de moeite waard, geen fundamentele nieuwe inzichten, maar wel een goed gestructureerd verhaal wat concrete aangrijpingspunten (lijkt) te bieden voor toepassing in de praktijk.

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact