Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Een gemeente kent veel verschillende inwoners. Ieder met eigen wensen, betrokkenheid en communicatievoorkeuren. Daarom is het voor gemeenten vaak moeilijk om het contact met alle inwoners goed te laten verlopen. Ook met de nieuwe omgevingswet wordt participatie en daarmee goede communicatie met inwoners des te belangrijker. Hoe kun je inwoners bereiken en betrekken?

Chatbot

Bij de gemeente Dongen is de chatbot ‘verhuizen’ live voor inwoners. Via de chatbot kunnen inwoners hun verhuizing regelen. Dat de chatbot de gemeentelijke dienstverlening gaat verbeteren is een feit. Na deze pilot wordt de pilot ingezet bij meer (minimaal tien) gemeenten. Zodat niet alleen een inwoner zijn verhuizing kan regelen, maar ook dat inwoners voor de top tien gemeentelijke producten antwoord op hun vragen krijgen door middel van die Virtuele Assistent.

Virtuele Assistent

Tijdens het webinar op 27 mei nemen Jesse Leemput (adviseur Dienstverlening Gemeente Tilburg en lid van de Innovatiegroep Chatbots) en Joost Groenestein (projectleider Innovatiegroep Chatbots, VNG Realisatie) je mee in de opschaling naar de Virtuele Assistent voor Gemeenten. En ook in de opschaling naar de Virtuele Assistent voor de gehele Overheid.

Een levensgebeurtenis van een inwoner raakt immers vaak meerdere overheidsorganisaties (denk aan een uitkering aanvragen). Ook geven Jesse Leemput en Joost Groenestein aan hoe gemeenten kunnen aanhaken.

Meer evenementen

Bekijk volledige agenda
Klantcontact
27 mei

Door Klantenservice Federatie (KSF) in

Webinar: Effecten COVID-19 op klantcontact

Bekijk evenement:
Leiderschap
27 mei

Door Aedes in

Webinar: Leiderschap in disruptieve tijden #hoedan?

Bekijk evenement:
Copycat
27 mei

Door Dirkzwager in

Copycats op internet – wat kunt u doen?

Bekijk evenement:
Contact