Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Employee Journey

Hoe zet je jouw organisatie zó neer dat gewenste kandidaten ook voor je kiezen? Hoe zorg je dan voor een optimale employee experience zodat ze zo lang mogelijk met trots en toewijding voor de organisatie blijven werken? En dat ze – wanneer ze de organisatie hebben verlaten – optreden als ambassadeur van de organisatie? Dit zijn de vragen die centraal staan op de Praktijkdag Employee Journey.

Tijdens deze Praktijkdag leer je van de ervaringen van vakcollega’s. Wat verwacht de aanstormende generatie nou precies van hun werk en van de interne commcunicatie? Hoe kun je stapsgewijs werken aan de Employee Journey? Hoe zet je medewerkers in als ambassadeur? En: hoe creëer je meer energie in de organisatie? Natuurlijk – praktijkdag- alles ondersteund met casussen uit de praktijk.

Kom luisteren hoe:

Stedin haar employer branding inricht
Lidl engagement tot kunst verheft
AFAS van ex-medewerkers ambassadeurs maakt
SVB via haar medewerkers nieuwe medewerkers werft
OPCW nieuwe medewerkers meteen thuis laat voelen
mboRijnland het persoonlijke gesprek als anker gebruikt
Woonstad Rotterdam diversiteit en inclusie vanzelfsprekend maakt
Gemeente Utrecht haar medewerkers stimuleert om persoonlijke verhalen te vertellen

Generatie diversiteit

Hoe zit het met de vergrijzing in jouw organisatie? Wat verwachten nieuwe en oudere
generaties vandaag en morgen van hun werk? Hoe kunnen jongere en oudere generaties beter met elkaar samenwerken?
Generatie-psycholoog Aart Bontekoning reikt handvatten aan en laat je ervaren hoe
jouw organisatie de kracht van generatie-diversiteit kan benutten om aantrekkelijk te
zijn voor zowel medewerkers, van de oudste tot de jongste, en als voor klanten.

Employee experience

Zet je medewerkers op nummer één, twee en drie. Dan pas de klant. Het zijn jouw
medewerkers die de klant op één zetten. – Wenda Bolink

Wenda Bolink, Strategy Consultant en auteur van ‘De employee journey‘ laat zien aan welke knoppen je kunt draaien in de drie fases van de employee journey: vinden, binden en afscheid nemen van medewerkers. Ze geeft handvatten hoe je kunt werken aan een optimale employee experience gedurende de gehele employee journey. Zodat de juiste talenten voor jouw organisatie kiezen, medewerkers gepassioneerd bijdragen aan succes en oud-medewerkers ambassadeur blijven.

Waardering

Dat je niet altijd geld als beloning hoeft te geven om medewerkers te stimuleren nieuwe medewerkers te werven, bewijst SVB. Gekoppeld aan seizoensthema’s worden medewerkers geactiveerd om hun netwerk aan te wenden voor de werving. Met complimenten en waardering als inzet. Waarom deze aanpak? Hoe reageren de medewerkers? En: Wat zijn de eerste resultaten? Heleen Stoevelaar, eigenaar van The Referral Company en Silene Geuze, interim Arbeidsmarktcommunicatie-adviseur lichten toe.

Organistatiecultuur

Wat zijn de ingrediënten voor een inspirerende organisatiecultuur waarin medewerkers zich verbonden voelen met de organisatie en met elkaar? Waar je de energie voelt borrelen, initiatieven worden ontplooid en eigen verantwoordelijkheid een gegeven is? Arjen Banach, dagvoorzitter, reikt vanuit zijn ervaring als Chief Happiness Officer handvatten aan.

Meer evenementen

Bekijk volledige agenda
Brand Minds Live
25 sep

Door DenkProducties in Woerden

Brand Minds Live

Bekijk evenement:
Customer experience marathon
28 sep

Door Customer Talk in Woerden

Customer Experience Marathon

Bekijk evenement:
Top toerisme
28 sep

Door Toerisme Top in Woerden

Nationale Toerisme Top

Bekijk evenement:
Contact