Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Webcare

Webcare is online klantenservice met social media. Het is meer dan alleen maar klanten te woord staan op social media. Door middel van webcare werk je als organisatie, overheidsinstelling of corporatie aan je reputatie, branding, de loyaliteit van je klanten en uiteindelijk ook de klanttevredenheid.

Training

De training webcare van Upstream in samenwerking met The Internet Academy, biedt je handvatten voor het inrichten van de communicatie met de juiste tone of voice, op zo’n wijze dat het aansluit bij jouw klanten en zorgt dat je morgen daadwerkelijk webcare kunt gaan uitvoeren en professionaliseren.

In deze training leert Tanja Jans je de praktijk van webcare: hoe gebruik je social media zoals Twitter, Facebook, en Whatsapp, om klanten snel en goed te helpen? Aan bod komen onderstaande punten:

  • Definities en typen webcare
  • Jouw doelstellingen webcare
  • Webcare inrichten in jouw organisatie
  • Het interactiewiel
  • Structureel luisteren en antwoorden
  • Optimale samenwerking: intern en extern
  • Competenties medewerkers en team
  • Tone-of-voice in de dialoog, onder andere met de PIEK-methode
  • Tools voor monitoring

Resultaat

Na de training kun je social media optimaal inzetten voor de webcare aan jouw klanten. Je kent de juiste tone-of-voice en je kunt een goede analyse van feiten maken om op die manier webcare zo goed mogelijk inzetten. Ook kun je op basis van jouw wensen en situatie een monitoringtool kiezen, zoals Obi4Wan of Coosto.

Voor wie?

Deze training is vooral gericht op de communicatiemedewerkers/-adviseurs, medewerkers van een klantcontactcenter en KCC-medewerkers binnen de overheid, gemeenten, waterschappen, woningcorporaties en zorgorganisaties. Geschikt voor zowel startende als ervaren medewerkers webcare.

De training was leuk met praktische tips. Als gemeente staan we aan het begin van webcare gebruik en ik heb veel ideeën opgedaan voor de notitie die ik moet gaan schrijven. Ben benieuwd hoe het toepassen in de praktijk gaat. | Stefanie Schipper, gemeente Emmen

Meer evenementen

Bekijk volledige agenda
Veranderkracht
17 mrt

Door A&O Fonds Gemeenten in Utrecht

Online festival: Summerschool 2020

Bekijk evenement:
NIMA Marketing Day
17 mrt

Door NIMA in Utrecht

Nima Marketing Day 2020

Bekijk evenement:
Service Design Days
17 mrt

Door Koos Service Design in Utrecht

Service Design Days

Bekijk evenement:
Contact