Laden Evenementen

Klantgericht communiceren

Klantgericht communiceren is cruciaal om verbinding te krijgen en te houden met je relaties. Ben je er zelf bewust van hoe je communiceert en hoe jouw boodschap kan overkomen bij een klant? De hamvraag daarbij is hoe jouw klant ‘denkt’ en hoe je jouw communicatie hierop aan kunt passen. Klantgerichte communicatie is exact weten waar de klant behoefte aan heeft – ook in lastige klantsituaties waar ‘Nee’ een mogelijk antwoord is.

Digitaal en data gedreven

Klantgericht communiceren is eerder luisteren en weten wat de klant verwacht, dan alleen maar ‘zenden’. Omdat communicatie ook steeds meer digital en data-driven wordt, mag je het gerust hebben over een dynamische werkwijze. Het communicatievak verandert en je markt verandert. Daarom helpt de training ‘Klantgericht communiceren’ met jou weer up-to-date te brengen in het contact met klanten en prospects.

De training

In één dag leer en ervaar je:

  • hoe je echt luistert naar klanten en prospects;
  • wat de juiste vragen zijn om de wensen en behoeften van klanten en prospects vast te stellen;
  • hoe je omgaat met de reacties van klanten;
  • op welke wijze je van klachten kansen maakt;
  • hoe je nieuwe communicatiemiddelen effectief inzet;
  • wat de belangen zijn van actuele en up-to-date klantdata;
  • hoe je jouw eigen communicatiestijl ontwikkelt.

Dit zijn de onderwerpen die tijdens de training ’Klantgericht communiceren’ aan bod komen:

  • de werking van communicatie, zowel verbaal als non-verbaal;
  • het ontstaan van weerstand en ruis in communicatie en hoe je dit kan voorkomen;
  • de afstemming van jouw communicatie op die van je klant;
  • het behoud van focus en doelgerichtheid in communicatie;
  • de toepassing van overtuigende luister- en vraagtechnieken;
  • het effect van actie versus reactie – de dynamiek in communicatie;
  • de totstandkoming van resultaatgerichte communicatie.

Meer evenementen

Bekijk volledige agenda
dienstverlening-en-communicatie
21 okt

Door Gebruiker Centraal in Leusden

Samen met jouw doelgroep werken aan duidelijke dienstverlening

Bekijk evenement:
Triple-E
25 okt

Door Academy for Information & Management in Leusden

Triple E: Expertise – Experience – Exchange

Bekijk evenement:
Strategisch informatiemanagement
1 nov

Door Academy for Information & Management in Leusden

Opleiding: Strategisch informatiemanagement (SIM)

Bekijk evenement:
Contact