Laden Evenementen

Smooth Operator

Innovatie in digitaal & menselijk klantcontact

De innovatie in klantcontact door o.a. de inzet van kunstmatige intelligentie (AI) is pas net begonnen. Het gebruik van slimme intelligente oplossingen in digitaal klantcontact in Nederland staat nog in de kinderschoenen.

Chatbots en AI-assistenten zijn nu al zeer geschikt voor interactie met klanten waarbij een duidelijke oplossing voorhanden is en waarbij maar een paar stappen doorlopen hoeven te worden. Tegelijk kan kunstmatige intelligentie gebruikmaken van kennis op de achtergrond om de interactie persoonlijk en menselijk te maken voor de klant. Ook kan een chatbot worden ingezet om de medewerker te ondersteunen bij het vinden van antwoorden. Daarvoor zijn wel kennis en inzichten van klanten en klantcontact nodig, want dan pas kun je AI en chatbots ‘slim’ toepassen.

Echter voor meer complexe klantvragen via bijv. webcare of live chat is nu en in de toekomst nog steeds een goed opgeleide, competente, communicatieve en menselijke medewerker nodig. Dit vraagt ook organisatorische voorwaarden, zoals het mandaat hebben om deze complexe vragen te kunnen onderzoeken en samen met collega’s de vraag op te lossen en te beantwoorden.

Klanten vragen steeds meer om een persoonlijke service en willen tegelijk zo snel mogelijk geholpen worden. Hoe kun je nu zowel innoveren op kunstmatige intelligentie als op menselijk klantcontact? Hoe kun je samen met collega’s aan hogere klantverwachtingen als een snelle respons en 24/7 beschikbaarheid voldoen. Wat is het effect van een conversatie van een chatbot op je merkbeleving en klanttevredenheid? En hoe kun je de klanttevredenheid verbeteren op alle touchpoints van de customer journey?

Spreker & Programma Social Service Congres 2019

Op het programma van het Social Service Congres 2019 staan inspirerende en inhoudelijke sprekers die vertellen hoe zij door innovatie van digitaal en menselijk klantcontact de transitie maken van Customer Experience (CX) bij alleen de afdeling klantenservice naar een geheel klantgerichte organisatie.

Bram Lenten, Christine Liebrecht, Charlotte van Hooijdonk en Robin Kwakman zijn de eerste sprekers die bekend zijn gemaakt. Ook Milou Emmerik, teamleider webcare van Rabobank, en Elmer Hiemstra, manager Service Experience bij bol.com, komen spreken. Bekijk de sprekers.

Het Social Service Congres wordt alweer voor de 6e keer georganiseerd en is hoog gewaardeerd door bezoekers op inhoud en programmering. Bekijk eerdere edities

Kom ook naar het Social Service Congres 2019 over de innovatie & toekomst van digitaal klantcontact. Maak nog tot 10 sept. 2019 gebruik van Early Bird-tarief!

Meer evenementen

Bekijk volledige agenda
038 Digital Zwolle over Digitale Transformatie
7 nov

Door Stichting 038 Digital in Utrecht

038 Digital #3 Digitale transformatie

Bekijk evenement:
Student achter laptop
7 nov

Door Upstream in Utrecht

Webinar Social Media Analyse in het Hoger Onderwijs

Bekijk evenement:
Mensen die zitten op een stoel
7 nov

Door FrankWatching in Utrecht

Conversational Conference

Bekijk evenement:
Contact