Laden Evenementen
  • Dit event is voorbij.

Smooth Operator – Innovatie in digitaal & menselijk klantcontact

De innovatie in klantcontact door o.a. de inzet van kunstmatige intelligentie (AI) is pas net begonnen. Het gebruik van slimme intelligente en menselijke oplossingen in digitaal klantcontact in Nederland staat nog in de kinderschoenen.

Op het Social Service Congres op 7 nov. 2019 spreken o.a. Jim Stolze en Egbert Jan van Bel over technologische innovaties op gebied van artificiële intelligentie en over hoe je het klantvriendelijkste bedrijf ‘van de wereld’ kunt worden in deze ‘hyperconnected’ tijd.

Ook “Contact Center Manager of the Year 2019Mirjam van den Berg van Travix (o.a. cheaptickets) komt spreken. Eric van Tilburg, teamleider customer service bij NCOI, vertelt over de ontwikkeling van hun chatbot voor studenten en Jasper Schotanus vertelt over het Omnichannel Engagement Center bij VodafoneZiggo.

Is artificial Intelligence: hype of realiteit? Wat zijn de tips en gouden regels voor klantvriendelijkheid anno 2020? En kunnen chatbots de belofte waar maken? Bekijk alle sprekers en het programma. Kom ook!

Bestel nu je ticket en krijg het boek Algoritmisering, wen er maar aan van Jim Stolze t.w.v. € 24,99 cadeau. Gebruik de code SSC19upstream voor €100 korting op de prijs van je ticket!

Thema Social Service Congres 2019

Chatbots en AI-assistenten zijn nu al zeer geschikt voor interactie met klanten waarbij een duidelijke oplossing voorhanden is en waarbij maar een paar stappen doorlopen hoeven te worden. Tegelijk kan kunstmatige intelligentie gebruikmaken van kennis op de achtergrond om de interactie persoonlijk en menselijk te maken voor de klant. Ook kan een chatbot worden ingezet om de medewerker te ondersteunen bij het vinden van antwoorden. Daarvoor zijn wel kennis en inzichten van klanten en klantcontact nodig, want dan pas kun je AI en chatbots ‘slim’ toepassen.

Echter voor meer complexe klantvragen via bijv. webcare of live chat is nu en in de toekomst nog steeds een goed opgeleide, competente, communicatieve en menselijke medewerker nodig. Dit vraagt ook organisatorische voorwaarden, zoals het mandaat hebben om deze complexe vragen te kunnen onderzoeken en samen met collega’s de vraag op te lossen en te beantwoorden.

Klanten vragen steeds meer om een persoonlijke service en willen tegelijk zo snel mogelijk geholpen worden. Hoe kun je nu zowel innoveren op kunstmatige intelligentie als op menselijk klantcontact? Hoe kun je samen met collega’s aan hogere klantverwachtingen als een snelle respons en 24/7 beschikbaarheid voldoen. Wat is het effect van een conversatie van een chatbot op je merkbeleving en klanttevredenheid? En hoe kun je de klanttevredenheid verbeteren op alle touchpoints van de customer journey?

Sprekers & programma Social Service Congres 2019

Op het programma van het Social Service Congres 2019 staan inspirerende en inhoudelijke sprekers die vertellen hoe zij door innovatie van digitaal en menselijk klantcontact de transitie maken van Customer Experience (CX) bij alleen de afdeling klantenservice naar een geheel klantgerichte organisatie.

Algoritmisering, wen er maar aan!

Jim Stolze, tech-ondernemer, innovatie-deskundige en schrijver van o.a. het boek “Algoritmisering, wen er maar aan” en “Wie is er bang voor kunstmatige intelligentie?” spreekt op het Social Service Congres 2019 over de technologische innovaties op gebied van artificiële intelligentie en klantcontact.

Jim Stolze is ook de initiatiefnemer van de Nationale AI-Cursus, een gratis online lesprogramma voor iedereen die meer wil weten over data, algoritmen en kunstmatige intelligentie. De cursus is een groot succes: meer dan 20.000 volwassenen namen al deel en in september 2019 lanceerde koningin Maxima een versie speciaal voor kinderen.

In ‘Artificial Intelligence, hype of realiteit’ legt Jim ons uit waarom er plotseling zoveel belangstelling is voor kunstmatige intelligentie. Aan de hand van aansprekende voorbeelden van wat er al mogelijk is en hoe organisaties er zelf mee aan de slag kunnen gaan. Jim inspireert ons met zijn visie op de toekomst. Digitalisering en de impact daarvan op business modellen, organisaties en de maatschappij staan daarbij centraal. Lees meer over de keynote van Jim Stolze.

Customers in a hyperconnected world…

Op het Social Service Congres 2019 spreekt ook Egbert Jan van Bel over innovatie en ‘customers in a hyperconnected world’… Hij  is o.a. bekend van zijn boeken over ‘Kloteklanten’ en in zijn meest recente boek ‘Kloteklanten 3.0’ laat Egbert Jan zien dat de focus verschuift van klantvriendelijkheid naar klantkennis.

Innovatie is belangrijk om klanten te behouden. Toch zijn veel organisaties drukker bezig met retentie i.p.v. innovatie. Vaak werken ze met oude modellen die in de huidige digitaal verbonden wereld niet meer werken. En hebben ze géén idee hoe ze klantkennis kunnen opbouwen. Hoe kun je nu het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland of – beter- van de wereld worden? Wat zijn de tips en gouden regels voor klantvriendelijkheid anno 2020? Lees meer over de keynote van Egbert Jan van Bel.

Innovatie in klantcontact

Eric van Tilburg, teamleider customer service bij de NCOI Groep spreekt over innovatie van klantcontact en de ontwikkeling van hun chatbot.

Ook Bram Lenten, Linda Crawford, Marije Gould, Christine Liebrecht en Jasper Schotanus spreken op het Social Service Congres 2019. Daarnaast presenteren ook Milou Emmerik, teamleider webcare van Rabobank en Elmer Hiemstra, manager Service Experience bij bol.com. Ook Contact Center Manager of the Year 2019, Mirjam van den Berg van Travix (o.a. Cheaptickets.nl en Vliegwinkel.nl) komt spreken.

Arne Keuning van Upstream is de dagvoorzitter en programmeerde de sprekers en thema van het Social Service Congres 2019.

Kom óók naar het Social Service Congres 2019 op 7 november 2019 over de innovatie & toekomst van digitaal klantcontact. 

Het Social Service Congres wordt alweer voor de 6e keer georganiseerd en is hoog gewaardeerd door bezoekers op inhoud en programmering. Bekijk eerdere edities

Meer evenementen

Bekijk volledige agenda
Influencer marketing
7 nov

Door Stichting 038 Digital in Utrecht

Meetup: Influencer Marketing

Bekijk evenement:
Internet abuse
7 nov

Door SIDN in Utrecht

SIDN TechTalk: Internet Abuse

Bekijk evenement:
Digitale transformatie
7 nov

Door Unie van Waterschappen in Utrecht

Digitale transformatie Waterschappen

Bekijk evenement:
Contact