Laden Evenementen

NIMA Marketing Day

De NIMA Marketing Day is ontstaan vanuit het idee om op één dag zoveel mogelijk onderdelen van het marketingvak te belichten vanuit de actuele marketingpraktijk. Een unieke dag waarop marketingprofessionals áán marketingprofessionals vertellen over hun werk en leven in ‘het mooiste vak ter wereld’. Het Nederlands Instituut voor Marketing en MarketingTribune organiseert NIMA Marketing Day voor alle professionals in marketing, communicatie en sales.

Marketingpraktijk

De rauwe industriële locatie DeFabrique in Utrecht wordt op deze dag opgedeeld in verschillende tracks: steeds een zaal met capaciteit voor 100 personen. Iedere track behandelt een thema of onderwerp dat door NIMA-marketeers op dit belangrijk wordt gevonden. Tussen de eerste en afsluitende keynote stel je zelf jouw ideale NIMA Marketing Day samen vol verhalen, cases en ervaringen. Geheel nieuw en éxtra is de Marketing Facts Strategy Track in de grote zaal, na en voor de keynotes.

Op NMD speelt de marketingpraktijk een hoofdrol. Persoonlijke ontwikkeling en het delen van insights aan de hand van relevante praktijkcasussen, te midden van andere marketeers die delen en inspireren.

De vijftien (+1) thema’s van de Marketing Day 2020 zijn:

  • The Branded Content
  • The Design
  • The Inspiration
  • The Media
  • The Tools
  • The Creative Brand Thinking
  • The Customer Journey
  • The Insights & Market Intelligence
  • The Identity & Internal Branding
  • The Brand
  • The Data & Predictive Analytics
  • The Marketing Leadership
  • The Customer Experience
  • The AI & Digital Marketing Innovations
  • The War for Attention
  • (+1) The Marketingfacts Strategy Track

Waar wil jij tijdens NIMA Marketing Day meer over te weten komen? Bekijk de onderwerpen en selecteer de onderwerpen die je interessant vindt. Je krijgt daarna een overzicht van alle sessies waarbij dit onderwerp aan bod komt, inclusief tijd en locatie. Zo kun je gemakkelijk je eigen programma samenstellen.

Klantreis

Tristan Albersen vertelt tijdens zijn presentatie over het inzetten van een Customer Data platform. De stap naar een dergelijk platform is groot. Als marketeer en bedrijf moet je hier klaar voor zijn. “Bij Micazu hebben wij dit geleerd met vallen en opstaan. De klantreis verandert constant en door de juiste data te gebruiken wordt het mogelijk om relevant te zijn. Het resultaat is dat de conversie hoger word van de diverse online kanalen.”

Duurzaamheid

Marieke Graat is Head of Marketing bij Too Good To Go. Ze maakt onderdeel uit van het team pioniers dat de app tegen voedselverspilling in januari 2018 succesvol heeft gelanceerd in Nederland. Gedreven door een enorme passie voor duurzaamheid en innovatie bouwt Marieke de afgelopen twee jaar aan het merk Too Good To Go, waar het maken van maatschappelijke impact de grootste graadmeter is voor succes. Niet uitgedrukt in euro’s, maar in maaltijden die gered worden van de verspilling. Laat je meenemen in Marieke’s persoonlijke verhaal over de manier waarop ze met haar team deze duurzame propositie vertaalt naar de consument.

De 4e editie van Nima Marketing Day, die oorspronkelijk zou plaatsvinden op 18 juni, wordt verplaatst naar dinsdag 1 september.

Meer evenementen

Bekijk volledige agenda
Innovatie in crisistijd - Webinar
1 sep

Innoveren in crisistijd – Webinar Patrick van der Pijl

Bekijk evenement:
Communities of Practice
1 sep

Door Bind in Utrecht

Webinar: Communities of Practice

Bekijk evenement:
THE UNCONFERENCE ONLINE 5 April- International Day of Conscience
1 sep

From talking to action – The Unconference Online

Bekijk evenement:
Contact