Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Gedragsbeïnvloeding

Elke adverteerder wil dat reclame leidt tot een positief effect. Of dat nu sales op korte, of op lange termijn is of het oplossen van een maatschappelijk probleem, reclame heeft gedragsbeïnvloeding als doel. Veel adverteerders doen vooraf onderzoek naar de effecten van hun reclame, om zo te zorgen dat dat media uitgaven zinvol worden besteed. Daarbij is één groot probleem: consumenten zeggen wat ze denken – maar doen wat ze voelen.

Neuroscience

Met behulp van de groeiende kennis vanuit Neuroscience en research methoden als fMRI zijn we steeds beter in staat om de werking van reclame te onderzoeken. De resultaten hiervan blijken beter de reclame effecten te voorspellen dan de traditionele onderzoeksmethodieken. Tijdens deze clinic nemen Walter Limpens en Vladimir den Baars je mee naar die plek waar marketing zijn werk doet: het brein.

Brein activiteit

Walter Limpens en Vladimir den Baars werken beiden bij neuro onderzoeksbureau Neurensics.  Neuro onderzoek maakt gebruik van methodieken die onbewuste brein-activiteit vastleggen. Met een kleine tien jaar ervaring behoort Neurensics tot de voorlopers in deze discipline, waarbij fMRI (brain scanning) van begin af aan de basis vormde.

Interactieve clinic

Tijdens deze interactieve clinic ervaar je wat de rol is van onbewuste processen bij reclame verwerking. Je krijgt voorbeelden van belangrijke learnings die je direct kan gebruiken voor het maken van effectieve reclame-uitingen. Laat je inspireren, en ervaar zelf dat ratio niet altijd domineert bij het maken van een keuze.

Meer evenementen

Bekijk volledige agenda
Veranderkracht
22 jan

Door A&O Fonds Gemeenten in Leusden

Online festival: Summerschool 2020

Bekijk evenement:
NIMA Marketing Day
22 jan

Door NIMA in Leusden

Nima Marketing Day 2020

Bekijk evenement:
Service Design Days
22 jan

Door Koos Service Design in Leusden

Service Design Days

Bekijk evenement:
Contact