Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Klantgericht leiderschap

In de Masterclass Klantgericht Leiderschap leer je hoe je anderen kunt inspireren om samen met jou te bouwen aan een klantgerichte organisatie. Dit terwijl je de cultuur ervaart van één van de meest klantgerichte bedrijven van Nederland: De Efteling. De Masterclass Klantgericht Leiderschap is geschikt voor iedereen die anderen wil inspireren om een extra stap te zetten voor de klant. Zowel formele als informele leiders zijn welkom.

De masterclass klantgericht leiderschap is een ervaring als geen andere en wordt door deelnemers beoordeeld met een score van 9,3.

Klantbeleving

Veel organisaties hebben de ambitie om klantgerichter te worden en meer enthousiaste klanten te creëren. Ze doen NPS onderzoek, brengen klantreizen in kaart, verbeteren touchpoints en geven trainingen aan de mensen die dagelijks klantcontact hebben. Om duurzaam te kunnen winnen op het gebied van klantbeleving is echter meer nodig. Als het gaat om klantbeleving geldt één belangrijk adagium: buiten winnen is binnen beginnen.

Klantgerichte cultuur

De sleutel tot enthousiaste klanten én medewerkers is het bouwen van een klantgerichte cultuur. Een cultuur die klantgerichtheid stimuleert en faciliteert. Een cultuur die iedereen betrekt bij het elke dag een beetje beter helpen van klanten. Dat is immers niet alleen een taak van de mensen in de frontlinie, maar van iedereen in de organisatie. Iedereen in het bedrijf heeft direct of indirect impact op de klantbeleving.

De organisaties die de komende jaren het hart van de klant winnen, zijn organisaties die erin slagen een klantgerichte cultuur te bouwen en behouden. De toekomst van klantgerichtheid is cultuur. De Masterclass Klantgericht Leiderschap is erop gericht om deelnemers de tools te geven om een klantgerichte cultuur te bouwen en verstevigen.

Leiderschap

Sydney Brouwer, veelgevraagd spreker, grondlegger van het gedachtegoed over Klantgericht Leiderschap en schrijver van Klantgericht leiderschap zal samen met Niek van den Adel, spreker en trainer over klantgerichtheid en leiderschap, de masterclass begeleiden.

Dag 1

Leiderschap gaat om het inspireren van anderen om samen iets voor elkaar te krijgen. Dit staat centraal in de middag:

  • je leert de sleutel van beïnvloeding;
  • Weten hoe je een icoon kunt worden voor klantgerichtheid;
  • Leren hoe je anderen emotioneel betrokken kunt maken bij de klant en klantbeleving;
  • Weten hoe je anderen mee krijgt op weg naar een betere klantbeleving, niet omdat ze moeten, maar omdat ze willen.
  • Inspiratie door een spreker van De Efteling over hoe ze elke dag werken aan een sprookjesachtige klantbeleving.

Dag 2

Dag twee van de masterclass gaat over de cultuur van organisaties. Hoe heeft cultuur impact op de klantbeleving? Hoe kun je een cultuur vormen die klantgerichtheid stimuleert en faciliteert? Dit zijn thema’s die op dag twee centraal staan.

  • Begrijpen hoe cultuur werkt;
  • Weten hoe je cultuur kunt sturen;
  • De essentiële elementen van een cultuur geleerd;
  • Weten waarom veel cultuurveranderingen bijzonder moeizaam verlopen en wat je daaraan kunt doen;
  • Begrijpen waarom cultuur de sleutel is tot een legendarische klantbeleving.

Impact

De masterclass zorgt ervoor dat je het geleerde heel makkelijk in de praktijk kunt brengen. De workshop is zo ontworpen dat deelnemers van de masterclass, collega’s in korte sessies enthousiast kunnen maken over de volgende stap naar een betere klantbeleving. Ook worden er met de workshop direct verbeterideeën opgehaald. In de tweede dag van de masterclass wordt uiteengezet hoe men met de workshop de meeste impact kan maken.

Meer evenementen

Bekijk volledige agenda
Burgerzaken
8 jun

Door A&O Fonds Gemeenten in

Burgerzaken in Beweging

Bekijk evenement:
innovatie gemeenten
8 jun

Door A&O Fonds Gemeenten in

Online Minicollege over Innovatie

Bekijk evenement:
Veranderkracht
8 jun

Door A&O Fonds Gemeenten in

Online festival: Summerschool 2020

Bekijk evenement:
Contact