Laden Evenementen

Hoe zet je een gebied, gemeente of regio echt goed op de kaart? Over die vragen gaat de Masterclass Citymarketing van Castro Communicatie. Vooraanstaande sprekers met veel ervaring en kennis over citymarketing zullen onder leiding van Frits Huffnagel, voormalig wethouder citymarketing Amsterdam & Den Haag hun praktijkervaring met je delen.

Citymarketing na vuurwerkramp

Hoe pakte Twente de citymarketing op na de vuurwerkramp in Enschede in 2000? drs. Danny de Vries, voormalig directeur van de Twentse Ambassades en auteur van ‘Brief aan Marcel‘, vertelt er alles over tijdens de Masterclass Citymarketing! Inmiddels is Danny burgemeester van Oudewater en promoot zijn stad als “De magie van Oudewater”.

Het succes van Eindhoven

Peter Kentie is directeur van citymarketing organisatie Eindhoven365. Als geen ander weet hij hoe en waardoor het gelukt is om Eindhoven nationaal en internationaal op de kaart te zetten. Met een uitgekiende en innovatieve merk- en marketingstrategie die door het vakgebied hoog gewaardeerd wordt. Peter Kentie zal de geheimen achter het succes van Eindhoven onthullen tijdens de Masterclass Citymarketing.

Stedelijke en regionale ontwikkeling

Prof. dr. Gert-Jan Hospers is bijzonder hoogleraar aan de Radboud Universiteit in Nijmegen en economisch geograaf aan de Universiteit Twente. Gert-Jan is een expert op het gebied van stedelijke en regionale ontwikkeling. Hij schreef verschillende boeken, waaronder ‘De wereld van de Stad’, ‘Visies op de stad’ en ‘Slimme streken: de kracht van het platteland’. Hij zal zich tijdens de Masterclass met name richten op de belangrijkste doelgroep van citymarketing: de bewoners.

Leiden de sleutelstad

Leiden is de stad waar Rembrandt het licht zag. Veel in Leiden staat dan ook in het teken van de beroemdste Nederlandse schilder aller tijden. Voor veel mensen van buiten Leiden een reden om de sleutelstad te bezoeken. Maar de stad is meer dan alleen Rembrandt. Wat is er nog meer te ontdekken? Hoe verhouden bewoners en bezoekers zich tot elkaar? Martijn Bulthuis is directeur Leiden Marketing en zal daar alles over vertellen tijdens de Masterclass Citymarketing.

Citybranding Eurovisie Songfestival

De Masterclass Citymarketing zal worden afgesloten door Annemieke van Wegen-Delhaas. Zij is senior strateeg Citybranding in Rotterdam en kan alles vertellen over de strategie van de tweede stad van Nederland op het terrein van citybranding. Speciale aandacht zal er zijn voor het kandideren van Rotterdam en het binnen halen van het Eurovisie Songfestival in 2020. Over het omgaan met de teleurstelling dat het Songfestival een jaar werd uitgesteld.

Citymarketing organisaties staan gedurende het hele jaar voor de uitdaging om hun website en andere publicaties constant actueel te houden met toeristische, recreatieve en culturele evenementen als voorstellingen, optreden en festivals. Een actuele uitagenda bijhouden voor zowel bezoekers als bewoners is intensief en kostbaar. Upstream hielp mee met het bouwen van een oplossing. Bekijk The Feed Factory

Tags

Tip

Bekijk ook congressen, symposia, seminars en masterclasses op congresagenda.nl

Meer evenementen

Bekijk volledige agenda
customer-experience-2022
7 sep

Door Beeckestijn Business School in Leiden

Customer experience trends & winners 2022

Bekijk evenement:
Mens-Centraal-Congres
8 sep

Door Rijksoverheid in Leiden

Mens Centraal Congres

Bekijk evenement:
Twente-Beter-Festival
8 sep

Door TwenteBeter in Leiden

Twente Beter Kennisfestival

Bekijk evenement:
Contact