Laden Evenementen

Geen branche knokt iedere dag zo hard om omzet en marktaandeel als de retail. De behoeften en het gedrag van consumenten veranderen. Er wordt steeds meer online gekocht en de ene retailer na de andere valt om.

Marketeers in retail hebben bovengemiddeld veel inzicht in klantgedrag en marketingeffectiviteit. Ook maken zij relatief veel gebruik van omni-channel marketing. Niet gek dus dat we wat van hen kunnen leren.

MarketingMinds

Grote kans dat jij niet in de retail werkt. Maar wat daar gebeurt, komt vroeg of laat ook naar jouw branche. Daarom zijn er door MarketingMinds twee topmarketeers van grote retailmerken gevraagd om hun kennis en ervaring te komen te delen: Carolien Vergouwe en Okke Wiarda van Plus Retail en Alexandra Legro van Hunkemöller.

Naast deze waardevolle praktijkkennis zal dr. Erica van Herpen van de Wageningen Universiteit vertellen wat de nieuwste inzichten zijn in consumentengedrag vanuit haar onderzoeken.

Over de sprekers

Erica van Herpen is Universitair Hoofddocent bij de Marketing en Consumentengedrag Groep van Wageningen Universiteit. Zij doet onderzoek naar consumentengedrag in de retailcontext: hoe consumenten winkels evalueren, productassortimenten beoordelen en keuzes maken. Haar onderzoek verscheen in toonaangevende academische tijdschriften.

Carolien Vergouw begon als consultant. Na drie jaar maakte ze de overstap naar Maxeda DIY Group, waar ze voor de formule Praxis werkte en onder meer verantwoordelijk was voor de introductie van omnichannel diensten. Vervolgens werd ze bij Blokker ‘Manager Formule & Eigen Merk’. Begin 2019 stapte zij over naar PLUS Retail waar zij verantwoordelijk is voor het succesvol uitrollen van het strategisch plan met focus op marketing & formule.

Okke Wiarda is verantwoordelijk voor de campagne ‘Goed eten. Daar houden we van’ van PLUS. In de zeer competitieve markt groeit PLUS al vijf jaar harder dan haar directe concurrenten en dat is mede te danken aan deze campagne. Vanuit een studie rechten begon Okke als copywriter en faciliteerde de social conversaties voor o.a. The Voice, Ajax, KNVB en Ziggo.

Hunkemöller werd in 2017 gekroond tot Nederlands’ Marketing Company of the Year. Hoe dit merk zichzelf opnieuw uitvond en zich ontwikkelde tot fashion brand, is uniek. Het merk zet grote stappen in digitalisering en groeit in nieuwe markten. Alexandra Legro, Global Marketing & Communications Director bij Hunkemöller, deed eerder marketingervaring op bij Mars, Mattel, D.E. en Grand Vision (oa Pearle/Eyewish).

Meer evenementen

Bekijk volledige agenda
hoe krijg je de belofte van AI werkend
11 feb

Door PvKO in Arnhem

Hoe krijg je de belofte van AI werkend? 

Bekijk evenement:
Marketing Insights onderzoek en analytics
11 feb

Door MOA in Arnhem

Marketing Insights, onderzoek en analytics

Bekijk evenement:
Klant energieke organisatie
11 feb

Door Beeckestijn Business School in Arnhem

De klant energieke organisatie

Bekijk evenement:
Contact