Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Marketing Insights Event

Op 20 & 21 september 2022 vindt de 20ste editie plaats van Nederlands grootste Marketing Insights Event (MIE), het event op gebied van Insights en Analytics. Met maar liefst 70 kwalitatieve lezingen, workshops en masterclasses worden de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied gepresenteerd aan 1500 (digital) marketeers, data-analisten, researchers en andere insights-professionals.

Hieronder een kleine greep uit het programma van dinsdag 20 september.

Negatieve Emotie in de Customer Journey

Bij marketing denk je direct aan positiviteit. Een brede glimlach, een perfecte propositie en een naadloze customer journey. Klaarblijkelijk is er toch ook een rol weggelegd voor negatieve emotie in marketing. Tim Zuidgeest en Tom van Bommel van het neuromarketingbureau Unravel leggen uit hoe het werkelijk zit, ondersteund met bevindingen en data uit het brein.

Storytelling

Stichting Adverteerders Nederland (SAN) en MetrixLab hebben Artificial Intelligence-tools ingezet om bijna 100 cases uit het SAN Archief te analyseren op het effect van storytelling in reclame. De structuur van de analyses is gebaseerd op het thema van het SAN-Jaarboek: ‘Raak me‘ – waarin technology driven marketing en menselijke emotie elkaar ontmoeten. Ontdek in welke mate storytelling bijdraagt aan sterke campagnes in de sessie van Joost Vossen en Andy Santegoeds.

Nieuwsapps

Nieuwsapps zijn niet meer weg te denken in onze dagelijkse routine. Ruim 12 miljoen volwassenen gebruiken één of meer nieuwsapps en zijn een belangrijke nieuwsbron. De Nationale Nieuwsapp Monitor geeft inzicht in de beleving van nieuwsapps, zowel functioneel en inhoudelijk. In deze presentatie neemt Hans Hoekstra je samen met Pinch mee in de behoeften, wensen en interesses van gebruikers van nieuwsapps.

GeoTypen

Miele vereenvoudigt het doelgroepdenken door gebruik te maken van de GeoType-segmentatie van GeoMarktprofiel. Doordat van de GeoTypen al veel informatie beschikbaar is, kan het marktonderzoek van Blauw Research juist worden ingezet voor gericht, verdiepend onderzoek. Zo kan MieIe op efficiënte wijze keuzes maken en de doelgroepen tot leven brengen in de gehele organisatie. Ontdek hoe je doelgroepen tastbaar en actionable maakt in deze sessie van Annemarie van Benthem, Eva de Boer en Sylvia van Ewijk.

Hieronder een kleine greep uit het programma van woensdag 21 september.

Klantrelatie-Strategie

Ben je ook op zoek naar de next step in het meten en verbeteren van de klantbeleving? Kijk dan mee met Jolien Nelemans en Tamara Mom van De Volksbank hoe zij de stap van tevreden klanten naar een Klantrelatie-Strategie hebben gemaakt en de sterkte van de klantrelatie ook daadwerkelijk meten.

Insights, Privacy & Data Protection in 2022

De afgelopen tijd is er veel nieuws en ophef geweest over privacy en digital analytics. Er komen steeds meer nieuwe technologieën en tools beschikbaar om meer controle te hebben over de data die je verzamelt van je gebruikers. In deze lezing zal Kevin Swelsen de aanwezigen meenemen in de nieuwste ontwikkelingen. Welke ontwikkelingen zijn het belangrijkste en hoe kun je als organisatie hier nou het beste mee omgaan? Met toepasbare voorbeelden en praktische tips.

MI Network Quiz!

Als jij zin hebt om actief kennis op te doen, doe dan mee aan de MI Network Quiz. Het Marketing Intelligence Network (MI Network) helpt iedereen binnen marketing intelligence via werving & selectie, freelance opdrachten, opleiding, coaching en inspiratie via podcasts. De vragen gaan over marketing intelligence, maar pure kennis alleen is niet voldoende. Ook inlevingsvermogen en creativiteit zijn belangrijk. Durf jij het aan?

Meer evenementen

Bekijk volledige agenda
cybersecuritymaand
3 okt

Door Alert Online in Utrecht

Cybersecuritymaand 2022

Bekijk evenement:
Informatiemanagement
4 okt

Door Academy for Information & Management in Utrecht

Strategisch informatiemanagement

Bekijk evenement:
digitaal-werven
6 okt

Door Digitaal Werven in Utrecht

Digitaal-Werven Event

Bekijk evenement:
Contact