Laden Evenementen

Citizen Engagement

Citizen Engagement oftewel burgerbetrokkenheid vormt de kern van democratie. Het heeft dan ook alles te maken met interactie met de overheid. Gelukkig zien we in de afgelopen jaren dat het nut en de noodzaak van het betrekken van burgers bij besluitvormingsprocessen ook steeds meer wordt ingezien door het publieke bestuur. En wat we nu in coronatijd zien is dat er een toenemende behoefte is van/aan burgerbetrokkenheid richting de digitale kanalen.

Ontwikkelingsresultaten

Tijdens dit event leer je meer over burgerbetrokkenheid en hoe je dit zo goed mogelijk kunt inzetten om zo effectief mogelijke ontwikkelingsresultaten te bereiken. Wat houdt Citizen Engagement precies in en waarom doet ’t ertoe? Welke rol kunnen burgers spelen bij het actief vormgeven van openbaar beleid? Aan de hand van voorbeelden krijg je mee hoe en waarom je met het betrekken van burgers de openbare dienstverlening kunt verbeteren en welke impact het heeft op recente innovaties in informatie- en communicatietechnologie, zoals de rol van data, AI en Social Media.

Sprekers

Jan Brouwer, Business Group lead Dynamics bij Microsoft;
Jan Brouwer geeft een beeld op welke wijze Microsoft met haar nieuwe technologie de lokale overheid wil voorzien van een betere interactie en participatie met de burger. Microsoft heeft veel ervaring opgedaan in het bedrijfsleven als het gaat om het aangaan van relaties van klanten. Het engagement van citizens heeft andere kenmerken maar ook veel overeenkomsten.

Danny Steigerwald, Partner Manager bij OBI4wan;
Hoe verwerk je de verhoogde volumes aan vragen? Hoe zet je chatbots correct in om deze volumes sneller en vooral goed af te handelen? Met als onderliggende doelstellingen: het realiseren van kostenbesparingen, een hogere medewerkerstevredenheid en een verhoging van de customer engagement!

Eva van Genuchten, Strategic Designer bij Suit-case;
Eva heeft, na haar studie Strategic Product Design bij de TU Delft, helemaal haar draai gevonden bij Suit-case. Zij helpen organisaties om transities en veranderingen door te maken die bijdragen aan een betere wereld. Met als drive: de wereld een stukje duurzamer en beter te maken.

Frank Faber, Consultant klant- en ervaringsonderzoek;
Essentieel om beter en goedkoper te kunnen werken bij de overheid is het gebruikersperspectief als uitgangspunt voor het inrichten van de dienstverleningsprocessen. Frank heeft hier niet alleen een boek over geschreven; ‘Klantgericht reilen en zeilen’, met als ondertitel: betere publieke dienstverlening als aanjager voor kostenbesparingen. Hoe je dit als publieke dienstverlener kunt oppakken en welke randvoorwaarden hier aan ten grondslag liggen, legt Frank haarfijn uit. Frank geeft je richtlijnen en insights om niet alleen de dienstverlening te kunnen verbeteren, maar ook nog eens kostenbesparingen te realiseren. Bijzonder aspect, dat werkt aan de hand van ‘commerciële methoden’ die met een geringe aanpassing voor de publieke sector toepasbaar zijn.

Hans Molenaar, Directeur Beeckestijn Business School;
Als gastheer daagt Hans Molenaar de sprekers uit hun inzichten en ervaringen te delen en staat stil bij de belangrijkste 3 trends op het gebied van ‘citizen engagement’ voor 2021! Hans laat je beseffen dat juist in de publieke dienstverlening ‘customer engagement’ een strategisch onderdeel is van de bedrijfsvoering.

 

 

Meer evenementen

Bekijk volledige agenda
Datagedreven werken
26 jan

Door Gebruiker Centraal in

Datagedreven werken bij de overheid

Bekijk evenement:
Social media
4 feb

Door Gebruiker Centraal in

Duidelijke en effectieve communicatie over corona

Bekijk evenement:
innovatieve overheid
25 feb

Door Bestuursacademie Nederland in

Masterclass Innoverende Overheid

Bekijk evenement:
Contact