- Dit evenement is voorbij.
Een kijkje in de keuken..
Op 10 september biedt MOA in samenwerking met NIMA een kijkje in de keuken welke beslissingen bij het Van Gogh Museum datagedreven zijn. Een museum als het Van Gogh is constant bezig met zoveel mogelijk mensen te laten genieten, zonder er voor te zorgen dat de bezoekers grote drukte ervaren.
Bezoekerspatronen
Het gaat om het vinden van een optimale balans waarbij bezoekers zelf de duur van hun verblijf kunnen bepalen. Dit zonder dat er drukte ontstaat in het museum. Op basis van historische data die bezoekerspatronen laten zien kunnen bezoekerspatronen worden voorspelt. Op kwartierniveau weten hoeveel entreekaarten je beschikbaar kunt stellen, bevordert een goede bezoekerservaring.
Sprekers
Tijdens deze presentatie geven Koen Bel en Laurine van de Wiel een kijkje in de keuken. Welke data-gedreven beslissingen er worden genomen bij het Van Gogh museum?
Data-gedreven marketing
Het van Gogh Museum gebruikt datagedreven marketing om waardevolle inzichten te verkrijgen in hun bezoekerspatronen. In het boek databedreven marketing schrijft Danny Oosterveer over de mogelijkheden op het gebied van data-gedreven marketing voor allerlei soorten bedrijven.