Wat vandaag succesvol is, kan morgen verouderd zijn. Door continu te optimaliseren op basis van data pas je je aanpak aan op basis van wat het beste werkt. Deze training vertelt je alles wat je als datagedreven marketing- of communicatieprofessional moet weten. Van de ‘harde’ analysevaardigheden tot de ‘zachte’ skills die je moet hebben voor het omgaan met data.
Data-driven marketing
Tijdens de training Data-driven marketing (basis) komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Het belang van data-gedreven beslissingen maken
- Metrics: hoe stel je goede en relevante KPI’s op?
- Welke data heb je nodig?
- Analysevaardigheden en statistiek waarmee je data kunt filteren
- Communicatie: hoe bouw je rapportages die impact maken?
- Optimalisatie: je learnings omzetten naar verbetering.
- Privacy: hoe ga je verantwoordelijk met data om?
- De zin en onzin van big data: wat kun je er mee en wat moet je ervan weten?
Resultaten
Danny Oosterveer verzorgt deze training. Hij is data-gedreven digital marketeer, werkt onder andere als marketingconsulent, spreker, growth marketeer en is auteur van ‘Data bedreven marketing‘.
Door continu te leren en optimaliseren til jij je marketingperformance naar het volgende, toekomstbestendige, niveau. Je kent alle stappen die je moet nemen als je succesvol wilt werken op basis van data & analyse. Met KPI’s kun je beoordelen wat goed werkt en wat niet om je doel te bereiken. Data en inzichten communiceer je op een manier die leidt tot verandering.
Marketing & Communicatie
Deze training ‘Data-driven marketing’ is voor iedereen die werkzaam is in online marketing en communicatie. Denk aan: online marketeer, online communicatie-specialist, contentmarketeer, socialmediamarketeer, communicatie-adviseur, communicatie-manager, marketingmanager. Basiskennis op het gebied van online marketing is voor deze training handig om te hebben.