Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Content is een van de belangrijkste pijlers van marketing en communicatie. Het draagt bij aan brand awareness en thought leadership, maar ook aan bereik, leadgeneratie en conversie. Hoe zorg je dat je inspirerende en relevante content hebt, die niet alleen je strategie ondersteunt, maar ook converteert? En hoe kun je al je uitingen goed en overzichtelijk managen?

Op de Content Conference leer je alles over de laatste ontwikkelingen op het gebied van content en contentmarketing. Schuif aan bij inspirerende keynotes, luister mee met praktische expertsessies en breid je netwerk (verder) uit.

Contentcreatie

Synthetische media: kunstmatige creativiteit als kans voor het bedrijfsleven
Benieuwd hoe de nabije toekomst van contentcreatie eruit ziet? En wat de mogelijkheden zijn van AI-gegenereerde foto’s, video’s, teksten en geluid? Dan mag je de keynote van Jarno Duursma niet missen! Jarno is een veelgevraagd expert in synthetische media en auteur van o.a. ‘De digitale butler’.

Contentvormen

Contentvormen op social media: waarop reageren je volgers nou echt?
Stories, TikToks, livestreams, Linkedin, Insta, Twitter? Weet jij nog welke contentvorm je waar kunt plaatsen , en hoe lang die moet duren (5 seconden, 1 minuut of 15 minuten)? En met welk doel? Social media expert en auteur van o.a. ‘InstaproofKirsten Jassies geeft je handvatten aan de hand van creatieve en vernieuwende voorbeelden van contenthero’s en bedrijven, zoals Bas Smit, Make Science Work en Vtwonen. Voor iedereen met een flinke dosis creativiteit.

Interactie op social media

Bol.com op Instagram: de geboorte van Gerda (van accounting)
Wie een blik werpt op de comments van de Instagrampagina van bol.com, ziet de meest uiteenlopende vragen voorbij komen. En ze zijn bijna allemaal gericht aan één persoon: Gerda (van Accounting). Maar wie is Gerda en waar komt zij vandaan? Deze sessie van Lutsen Koornstra draait om de vraag waarom je niet enkel moet zenden op social media, maar juist de interactie moet aangaan.

Succes van content

Het succes van je content? Pageviews zeggen niet alles
Een Frankwatching-artikel zonder veel pageviews? Het kan toch een waardevol stuk zijn. Hoe zit dat? In deze sessie van Annemiek Nederpel krijg je een kijkje achter de schermen bij de Frankwatching-redactie. Het team ontwikkelde een eigen methode om het succes van de content te bepalen – en dat gaat verder dan alleen de pageviews. Na afloop weet je welke elementen nog meer van belang zijn bij succesvolle content, en heb je inspiratie om je eigen content ook anders onder de loep te nemen.

Storytelling

Als je het hebt over storytelling is de visdeurbel van de gemeente Utrecht het ultieme verhaal: suspense, aaibaarheid, feel good en internationale media-aandacht. Hoe ging dat nou in zijn werk en hoe werkt storytelling bij een gemeente? En vooral, hoe richt je je communicatieafdeling hierop in? Van reactief naar pro-actief en je eigen nieuws maken.

Tanja Jans is manager van de Newsroom en Redactie bij de Gemeente Utrecht. Ze was bij meerdere organisaties verantwoordelijk voor het inrichten van een newsroom en het bewegen van de redactie naar een pro-actieve rol in de content organisatie.

Bekijk hier het hele programma en claim je ticket!

Meer evenementen

Bekijk volledige agenda
Communicatie
21 jun

Door Logeion in

C-Week: Hét nationaal vakcongres voor communicatieprofessionals

Bekijk evenement:
HR-&-digitalisering
22 jun

Door Klantenservice Federatie (KSF) in

HR & digitalisering : KSF Congres

Bekijk evenement:
pubquiz
22 jun

Door Gebruiker Centraal in

Gebruiker Centraal Pubquiz

Bekijk evenement:
Contact