Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Werk jij graag mee aan betere, inclusieve dienstverlening van de overheid? Maak jij je sterk voor diensten en communicatie die duidelijk, toegankelijk en bruikbaar zijn? Laat je dan inspireren door vakcollega’s en experts tijdens de jaarlijkse conferentie van Gebruiker Centraal op donderdag 2 december 2021.

De menselijke maat

Er zijn de afgelopen tijd veel rapporten verschenen die iets zeggen over de menselijke maat, en hoe die is kwijtgeraakt bij de overheid. Maar wat is de menselijke maat eigenlijk? Wanneer is de overheid die kwijtgeraakt? Waar vinden we die weer? En vooral: #HoeDan?

Het programma

Enkele ingrediënten voor het programma zijn: online en fysiek, voor ieder wat wils, praktisch, met elkaar, interactief, toepasbaar, iedereen doet mee.

Renata Verloop en Peter van Grieken presenteren de conferentie. Zij introduceren de sprekers, stellen vragen aan de sprekers en verzorgen zelf ook nog een inhoudelijk deel.

Overheidscommunicatie

Renata Verloop is specialist in (online) overheidscommunicatie. Ze werkt als zelfstandig adviseur voor diverse organisaties, waaronder veel gemeenten. Sinds het ontstaan van de richtlijnen voor digitale toegankelijkheid is inclusiviteit altijd onderdeel van haar werk. Ze houdt zich nu vooral bezig met begrijpelijke communicatie en het behouden van menselijk contact in een samenleving waarin veel digitaal wordt gewerkt. Sinds mei vorig jaar presenteert ze de Direct Duidelijk Tour.

Digitale toegankelijkheid

Peter van Grieken is gespecialiseerd in digitale toegankelijkheid. Sinds 2010 werkt hij als zelfstandig ontwerper en adviseur en helpt hij organisaties die willen dat hun online dienstverlening voor iedereen toegankelijk is. In zijn streven om dienstverlening toegankelijk te maken ondersteunt en traint hij teams die toegankelijkheid beter willen begrijpen. Daarvoor werkt hij regelmatig samen met ervaringsdeskundigen die zelf het meeste baat hebben bij toegankelijke dienstverlening. Hiermee zorgt hij dat het menselijke aspect niet vergeten wordt. Peter is host van de webinars over digitale toegankelijkheid.

Contact met de overheid

In onderzoeksconcept Café Bepp ontmoeten Bart van de Ven en zijn team mensen van alle rangen en standen. Ook mensen die niet in onderzoekspanels zijn vertegenwoordigd. Op het podium wordt hen deze vraag gesteld: waar loop jij tegenaan in het contact met de overheid?

Gebruiksvriendelijkheid

Werk je bij een overheidsorganisatie en twijfel je of je prototype, website,app of brief wel écht gebruiksvriendelijk en duidelijk is? En wil je het nog laten checken bij een aantal experts? Vraag dan feedback aan het Expertpanel Gebruiksvriendelijkheid. Tijdens de breakoutsessie en pauzes kun je langslopen en advies vragen aan één van de experts op gebied van user experience (UX), gebruiksvriendelijkheid en begrijpelijk taalgebruik.

Omnichannel dienstverlening

Burgers en ondernemers hebben vaak contact met de overheid en doen dit via meer interactiekanalen. Die veelheid aan kanalen heeft voordelen: je kunt gericht een bepaald kanaal inzetten voor een bepaalde dienst voor een bepaalde doelgroep. Daarmee wordt het contact effectiever en efficiënter. Tegelijkertijd zijn er uitdagingen. Zakia Boucetta is projectleider omnichannel strategie bij de VNG en kan vanuit de werkgroep Omnichannel vele praktijkvoorbeelden en geleerde lessen delen.

Meer evenementen

Bekijk volledige agenda
Citymarketing
16 mei

Door Het Netwerk Citymarketing in Amersfoort

Nationaal Congres Citymarketing 2022

Bekijk evenement:
Veranderkunde
17 mei

Door ManagementBoek in Amersfoort

Collegereeks: Veranderkunde

Bekijk evenement:
churn-door-middel-van-data-science
18 mei

Door Beeckestijn Business School in Amersfoort

Churn voorspellen en verlagen d.m.v. data science

Bekijk evenement:
Contact