Blog:

Euroforum

door Marco Derksen op

Euroforum

Gisteren was ik na Cor Molenaar, de tweede docent op de eerste dag van de verkorte opleiding tot internetmarketeer die Eurofum dit najaar organiseert. Deelnemers zijn marketeers van bedrijven als Achmea, Astra Zeneca, Organon, Rabobank, Friesland Foods en Leaf. In mijn deel ben ik nader ingegaan op het fenomeen consumer generated media. Steeds meer consumenten zijn online en weten hun weg te vinden naar fora, weblogs en vergelijkingssites. Ervaringen worden gedeeld en spelen een steeds grotere rol in imago en aankoop van produkten en diensten. Of je dit als bedrijf nu leuk vind of niet, het is een beweging die niet is te stoppen. Na een korte uitleg van waarom weblogs (en andere discussieplatformen) zo'n krachtig instrument zijn in de verspreiding van meningen, ben ik ingegaan op de vraag wat je als bedrijf daar nu mee kunt/moet doen. De presentatie staat inmiddels online op slideshare.net (pdf). Video's/cases die ik ter illustratie heb gebruikt: Nike: Tiger did it!, Kryptonite: Tough Locks, Tough World, UPC: Digitale televisie en nu? en Mac Beautiful. Dames/heren marketeers, succes!

4 reacties

Profielfoto
Johan Marynissen op schreef:

Marco’s presentatie was erg nuttig en zeer verhelderend. Ik heb zitten smullen.

Johan Marynissen
Directeur 50plusplatform

Beantwoord

Beantwoord

Beantwoord

Profielfoto
Gerlinde van der Zee op schreef:

Marco, bedankt voor je presentatie. Ontzettend veel geleerd, nu het geleerde nog even in de praktijk brengen…

Groet, Gerlinde van der Zee

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact