Blog:

Enterprise 2.0

door Marco Derksen op

Enterprise 2.0

Onder de term Enterprise 2.0 verstaan we het gebruik van sociale media (of web 2.0) binnen bedrijven. Twee jaar geleden verwees ik naar een publicatie in McKinsey Quarterly waarin de onderzoeksresultaten over het gebruik van Web 2.0 in bedrijven. Deze week verwijst Erwin Blom naar een nieuwe publicatie in McKinsey Quarterly waarin het, op basis van onderzoek binnen 50 bedrijven die succesvol sociale media hebben ingezet, komt tot 6 succesfactoren voor gebruik van sociale media binnen bedrijven:
  1. The transformation to a bottom-up culture needs help from the top.
    Web 2.0 projecten moet je niet opleggen, maar aan de basis laten ontstaan en opbloeien. Maar tegelijk is het crucaal dat de leiding het belang onderstreept en zelf participeert. Goed voorbeeld doet goed volgen.

  2. The best uses come from users

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact