Blog:

Druk

door Marco Derksen op

Druk

Erg druk zelfs en ik heb me voorgenomen om de tweede helft van december vrij te nemen. De kinderen hebben dan vakantie en af en toe is het ook goed om alles weer eens op een rijtje te zetten. Wat heb je gedaan de afgelopen periode, waar sta je nu en waar wil je naar toe? Vooral voor mezelf maar wellicht ook aardig voor mensen uit mijn omgeving een korte update van waar ik nu sta met Upstream, Marketingfacts en al die andere startups.

[b]Marketingfacts[/b]
Marketingfacts is inmiddels onderdeel van ilse media en de eerste spinoffs zijn opgestart. De eerste betreft een reeks van cursussen op het gebied van interactieve marketing. Enkele weken terug de primeur met een cursus online mediaplanning. Samen met Rembrandt Smids (Wilde Haren) en Suzan Hoogland (Adware) een hele dag cursus gegeven aan 25 deelnemers (volledig uitverkocht). Uiteraard ook de mensen de cursus laten beoordelen en we hebben maar liefst een 8 gescoord!

Daarnaast heb ik de afgelopen weken samen met de mensen van Media Plaza een consumer-to-business seminar opgezet dat begin november zou moeten plaatsvinden. Is me behoorlijk tegengevallen. Zowel de invulling van het programma alswel het zorgen voor voldoende aanmeldingen vraagt toch meer dan ik had gedacht. We hebben besloten het uit te stellen tot begin volgend jaar.

Samen met Bart Nagel (freelance journalist) ben ik het eerste proefhoofdstuk aan het schrijven voor het Marketingfacts Jaarboek dat begin volgend jaar moet uitkomen. Mijn idee is om de hoofdstukken parallel te laten lopen met de cursussen.

Marketingfacts krijg eindelijk ook een nieuw jasje. Op basis van de input van de Marketingfacts-lezers wordt door het interactief communicatiebureau Onstuimig, Remi van Beekum (Traffic4U), Anders Floor (eBase) en Erik van Roekel gewerkt aan een nieuwe infrastructuur en een nieuwe vormgeving (met logo!). Het bloggen op Marketingfacts gaat ondertussen gewoon door maar gelukkig heb ik daar inmiddels een fantastisch netwerk van ruim 30 mensen om me heen weten te verzamelen die me daarbij helpen. Alhoewel, ik heb ze de afgelopen dagen weinig gezien moet ik zeggen 😉

[b]BlogResearch en Eventblogs.nl[/b]
Naast Marketingfacts zijn de laatste maanden ook twee andere iniatieven gelanceerd. Samen met Stephan Fellinger en Evert Weber (RM Interactive) is BlogResearch opgericht, een bedrijf dat zich richt op kwalitatief onderzoek via en op weblogs. BlogResearch heeft niet alleen veel media-aandacht gekregen, het heeft ons in de eerste weken ook al aan tafel gebracht met grote potentiele opdrachtgevers. Volgende week start het eerste project: een langdurig project waarbij (gesloten) weblogs worden ingezet voor kwalitatief onderzoek. Ik hoop dat we er tzt ook met de resultaten naar buiten mogen.

Samen met Frank Janssen (Frankwatching) en Frank Meeuwsen (Rhinofly en Frank-ly) is kort daarna Eventblogs.nl gelanceerd. Liveverslaggeving van congressen, seminars en andere evenementen via een eventblog. De eerste klant is inmiddels binnen en dat is Media Plaza waar we de eventblog voor Marketing3 hebben ingericht en straks zullen gaan vullen. Omdat we niet op alle evenementen kunnen zijn hebben we inmiddels een pool van ruim 20 bloggers die ons daarbij helpen.

Naast BlogResearch en Eventblogs.nl lopen op dit moment nog een aantal andere iniatieven die de komende maanden uitgewerkt worden. Hierover later meer.

[b]Upstream[/b]
Waar verdien je dan je geld mee is een veel gestelde vraag. Alles wat ik hiervoor heb genoemd zie ik als een investering. Ik vind het leuk en heb er vertrouwen in dat er op (korte) termijn ook business uit gaat komen. En deels doet het dat ook al. De eerste inkomsten via de Marketingfacts-spinoffs komen nu binnen en ook voor BlogResearch en Eventblogs.nl zijn de eerste betaalde opdrachten binnen.

Vanuit Upstream doe ik vooral advieswerk op het gebied van interactieve media (met daarbij de nadruk op consumer-generated-media). De portfolio begint inmiddels aardig te groeien met klanten waar menig bureau jaloers op zou worden. Ilse media, Newrulez, KPN Internet,

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact