Blog:

Drie maanden later

door Marco Derksen op

Drie maanden later

Het is alweer drie maanden geleden dat ik besloot om op eigen benen verder te gaan. Goed moment om even kort terug te kijken naar mijn planning en een blik te werpen op de toekomst.

Ik ben na de 30 acquisitiegesprekken opgehouden met het tellen maar de interesse en het aantal gesprekken die ik de afgelopen maanden heb gevoerd is enorm. Veel interessante bedrijven en mensen leren kennen die niet allemaal betaalde opdrachten hebben opgeleverd maar die wellicht in de toekomst nog wel weer voorbij komen (in welke vorm dan ook). Ik mag overigens niet klagen voor wat betreft de betaalde opdrachten – tot en met eind dit jaar zit ik op schema. De opdrachten varieren van interne workshops tot strategieprojecten. Opvallend is het grote aantal bureaus dat belangstelling heeft om de specifieke kennis op gebied van interactieve marketing en web 2.0 in het bijzonder, in te huren.

Ik schat overigens dat ik voor de helft van de tijd aan betaalde opdrachten werk, de rest van de tijd besteed ik aan het verder ontwikkelen van Marketingfacts en spinoffs van Upstream.

Marketingfacts is inmiddels een BV (zoals eerder aangekondigd) en zal binnenkort de partner bekend maken die een aandeel neemt in de BV (had ik al eerder willen doen maar de formele afhandeling duurt iets langer dan gepland). Een interessante partij met een duidelijke visie op de ontwikkelingen in het veranderend medialandschap. Ook een partij die begrijpt wat Web 2.0 betekent voor de toekomst van internet. Maar vooral ook een partij die mij kan helpen om Marketingfacts op de (offline) kaart te zetten als het gaat om interactieve marketing. Volgende week donderdag gaan we gezamenlijk met de partner en de bloggers een hapje eten en zullen de plannen verder worden toegelicht. De eerste iniatieven vanuit Marketingfacts zijn inmiddels een feit: op 27 september start de eerste cursus uit een reeks van cursussen op het gebied van interactieve marketing en op de achtergrond wordt er hard gewerkt aan een web 2.0 congres dat zal moeten plaatsvinden op 4 november in media plaza.

Zoals gezegd werk ik vanuit Upstream op dit moment aan een aantal klantopdrachten. Daarnaast zijn inmiddels ook de eerste spinoffs gelanceerd zoals BlogResearch en binnenkort Eventblogs.nl. Die laatste begint overigens een aardige rode draad te vormen in al mijn aktiviteiten. Naast het mediapartnership dat ik vanuit Marketingfacts heb met o.a. 212 Amsterdam, SpinAwards, ANMI Summerschool en Vrouw & Internet, zal ik samen met een aantal bloggers live verslag doen op diverse events zoals Consumententrends, E-day en Marketing3 en ben ik direct betrokken bij de organisatie van een aantal events.

Tot slot natuurlijk nog het schrijven dat ik vooral zie als PR voor Marketingfacts en/of Upstream. Ik ben inmiddels gestart als freelancer voor Emerce en heb mijn eerste Feiten & Cijfers artikel ingeleverd (zal in het volgende nummer verschijnen) en werk/denk ik mee aan een aantal marketingboeken.

Wie overigens denkt dat mijn leven alleen nog maar bestaat uit werken heeft het mis. Ik heb een heerlijke vakantie achter de rug in ‘ons eigen’ vertrouwde Toscane en dagelijks geniet ik van het feit dat ik een groot deel van mijn werkzaamheden thuis kan doen zodat ik mijn twee prachtige meiden zie opgroeien. Het is een absoluut voorrecht om ’s morgens rustig te beginnen met een bak koffie en mijn dagelijkse RSS-feeds, de meiden naar school te brengen om vervolgens tegen een uur of tien te starten met het echte werk. En welke vader kan zeggen dat hij vier van de vijf avonden nog voor het avondeten thuis is om gezamenlijk te eten en te spelen?

Zelfstandig ondernemer, waarom ben ik daar 10 jaar geleden eigenlijk niet aan begonnen?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact