Blog:

Diet Coke + Mentos = Kaboom!

door Marco Derksen op

Diet Coke + Mentos = Kaboom!

Het van oorsprong Nederlandse Mentos-snoepje leide voorjaar 2006 tot een wereldwijde rage. Amerikanen stopten een handvol Mentos in een fles Diet Coke om daarmee een fontein frisdrank te veroorzaken. De eigenaar van de Nederlandse producent Van Melle, het Italiaanse Perfetti, gaf aan blij te zijn met de hype. Coca Cola daarentegen vond de gekte rond Mentos niet bij de merk identiteit van het merk Diet Coke passen. Alhoewel ook Coca Cola uiteindelijk de rage omarmde, is het duidelijk dat vooral Mentos heeft geprofiteerd van wat heel onschuldig werd gelanceerd door de jongens achter Eepybird.com. Nog steeds een prachtige case om te vertellen!

2 reacties

Hi Marco,
Het blijft absoluut een mooie case!

Wat ik ook een aardige invalshoek zou vinden, is om te kijken welke pijn dit Pepsi doet. Want zij *pretendeerden* in de vorige eeuw de cola-oorlog te hebben gewonnen.

Maar als we -om in termen van oorlog te blijven- kijken wat er laatste jaren op het online slagveld heeft plaatsgevonden, is Coca Cola de absolute winnaar.

Een simpele zoektocht ‘pepsi’ levert bij Youtube zo’n 9720 resultaten of, terwijl een zoektocht naar ‘coke’ bijna 17.000 hits oplevert.

Dit is natuurlijk te weinig data om een conclusie aan te verbinden, maar een simpele analyse van organic referrals wijst uit dat Pepsi ook zijn meerdere moet erkennen in CocaCola als het gaat om de slag bij Google 🙂

Wat interessant is om over te filosoferen, is wat er was gebeurt als het Mentos-experiment was uitgevoerd met Diet Pepsi!

Your thoughts???

Beantwoord

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact