Blog:

De toekomst van concurrentie

door Marco Derksen op

De toekomst van concurrentie

Het is al weer een tijd geleden dat ik het boek The Future of Competition: Co-Creating Unique Value with Customers (uit 2004) van C.K. Prahalad en Venkat Ramaswamy heb gelezen. Vandaag ook maar eens de Nederlandse vertaling gekocht dat als titel heeft meegekregen De toekomst van concurrentie: Waarde creeren samen met de klant. Waar gaat het boek over? Consumenten zijn tegenwoordig goed geinformeerd en maken deel uit van allerlei netwerken waarin ze contact hebben met andere consumenten en met bedrijven. Tegelijk geeft de consument zijn ervaringen zelf vorm, en bepaalt voor een groot deel zelf de waarde van beschikbare diensten en producten. Deze actieve houding en de technologische mogelijkheden tot interactie met anderen maken dat de consument in feite samen met bedrijven nieuwe waarde creeert. Prahalad en Ramaswamy beschrijven in dit boek de belangrijkste voorwaarden om het proces van gezamenlijke waardecreatie te laten slagen. De komende weken het boek nog maar eens lezen als voorbereiding op het seminar Consumer-to-Business: de toekomst van marketing?

Geselecteerde links:
Co-opting Customer Competence (January 2000)
C.K. Prahalad & Venkat Ramaswamy on CRM (December 2003)
Prahalad on customers as co-creators (January 2004)
Adding Customers To The Design Team (March 2004)
How to Put Your Customers to Work (April 2004)
Co-creating unique value with customers (2004)
Co-Creating Business Value (2004?)

Aanvullende leestips over dit onderwerp zijn meer dan welkom!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact