Blog:

De rol van een community manager

door Marco Derksen op

De rol van een community manager


Als iemand mij vraagt wat de belangrijkste succesfactor is van een online community dan zal ik zeker de rol van een goede community manager noemen. Vorige week beschreef Jeremiah Owyang in een aardig artikel de rol van de community manager waarbij hij de volgende uitgangspunten voor de community manager benoemde:
  • Community First
  • An Educator, two-ways
  • Uses the tools and communication style of the community
  • Puts a Human Face on the company
  • Not just a Marketing Role
  • Knows when to get out of the way
  • Pushes the "Membrane"
(Foto: Ahmed Zahid)

3 reacties

Beantwoord

Naast “Knows when to get out of the way” is zeker ook het “In the way” durven stappen noodzakelijk. Ingrijpen indien nodig, maar zeker ook in het begin “stimuleren, informeren, enthousiasmeren”.
Die Educator rol twee kanten op is ook wel prikkelend. Opvoeden van eigen medewerkers is inderdaad noodzakelijk om een bepaalde standaard vast te kunnen houden.

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact