Blog:

De opkomst van Distributed Business

door Marco Derksen op

De opkomst van Distributed Business

De afgelopen dagen werd in San Fransisco Supernova 2005 georganiseerd. Een congres waar 250 prominenten discussieerden over de industriele impact van innovaties op het gebied van technologie, communicatie en digitale media.

Hans Mestrum verwees eerder vandaag al naar de interviews van David Weinberger met o.a. Jonathan Schwartz (Sun Microsystems), Chris Anderson (Wired magazine) en Robert Scoble (Microsoft). Meer informatie over het congres is te vinden op de Supernova 2005 weblog en via Technorati.

Mijn aandacht werd echter getrokken door een verwijzing van Rob Hof (BusinessWeek) naar de presentatie van John Seely Brown over de opkomst van Distributed Business: [quote][i]The idea is that the success of companies increasingly depends on "tapping the creativity of thousands of suppliers and their employees"--in other words, the Power of Us applied deep in corporate organizations. He cited some interesting examples, such as Toyota and the motorcycle industry in Chongqing, China.[/i][/quote] Power of Us, Open Source Communities en Distributed Business. Staan we hier aan het begin van een nieuwe industriele revolutie?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact