Blog:

De (hernieuwde) ontdekking van de prosumer

door Marco Derksen op

De (hernieuwde) ontdekking van de prosumer

Ik kwam het begrip Prosumer voor het eerst tegen in de zomer van 2003 toen Marian Salzman (Euro RSCG) weer eens in Nederland was en er diverse publicaties in de media verschenen over haar visie op de toekomst van advertising. Het begrip prosumer, een samenvoeging van de woorden [b]pro[/b]ducers of [b]pro[/b]fessional en con[b]sumers[/b], werd echter al in 1980 geintroduceerd door Alvin Toffler die in zijn boek The Third Wave schrijft over de consument als prosument. Deze week schreef Frank Janssen het artikel De prosumer: antenne en trendsetter, een lezenswaardig overzichtsartikel dat mede is gebaseerd op de wereldwijde onderzoeken naar de nieuwe consument door Euro RSCG in de periode 2002-2004. Voor mij een goede reden om de diverse bronnen weer eens op een rijtje te zetten.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact