Blog:

De 4 F's van Citizen Marketers

door Marco Derksen op

De 4 F's van Citizen Marketers

Ben McConnell en Jackie Huba, auteurs van het boek 'Citizen marketers: when people are the message', hebben gedurende enkele maanden tal van user-created sites bestudeerd en komen met de 4 F's van Citizen Marketers:
  • Filters: initiatiefnemers van nieuwssites over merken, producten of bedrijven. Zij zoeken naar verhalen op het web die hun bezoekers interesseren en zijn in feite amateur nieuwsanalisten.
  • Fanatics: fans van een merk die zo verdiept raken in de merkgeschiedenis en -toekomst dat zij precies weten hoe hun merk het op elk gegeven moment doet. Zij sturen bovendien nieuwe merken in de juiste richting.
  • Facilitators: gebruiken online bulletin boards en forums om een community rond een product of merk te bouwen. Zij worden als het ware een service-afdeling van het merk.
  • Firecrackers: onvoorspelbare elementen die buzz kunnen cre

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1262)
Contact