De stand van Webcare 2013
Organisaties kunnen niet meer om social media heen. Het is voor organisaties een must, maar ook kans om sociale netwerken en andere bronnen te gaan monitoren en er structurele manier te vinden om online service te verlenen, opgedane inzichten over producten, diensten en processen intern terug te koppelen en daarmee aan webcare te gaan doen. Hoe doen Nederlandse organisaties anno 2013 aan webcare en wie blinken daarin in uit?
Doe ook in 2015 weer mee met het onderzoek naar de Stand van Webcare!
Start met het invullen van de vragenlijst. Er is ook een vragenlijst speciaal voor overheidsorganisaties. De presentatie van de Stand van Webcare is op 20 april 2015!
Wat is de stand van webcare in 2013 in Nederland?
Het onderzoek werd op 19 september 2013 gepubliceerd via een presentatie op het Social Media Congres (#SMC13).
- Lees de blog op Marketingfacts
- Download de whitepaper Stand van Webcare 2013.
- Bekijk hieronder de presentatie
3 reacties
Naar aanleiding van publicatie van het onderzoek Stand van Webcare en vooral over bevinding dat webcare steeds vaker op afdeling customer services/contact center in organisaties is ondergebracht schreef Johan Schaap de blog:
http://www.marketingfacts.nl/berichten/waarom-de-afdeling-klantenservice-het-grootste-gevaar-voor-webcare-is/
Hierop kwamen veel reacties en ook een tegenblog:
http://www.marketingfacts.nl/berichten/waarom-webcare-op-de-afdeling-klantenservice-thuishoort/
[…] dit najaar heb ik samen met Arne Keuning de whitepaper ‘Wat is de stand van webcare in Nederland in 2013‘ gepubliceerd. Daaruit blijkt dat webcare bij (grote) Nederlandse organisaties steeds meer is […]
[…] Webcare stand van zaken 2013 […]