Webcare performance in Nederland

door Arne Keuning op

Webcare performance in Nederland

Klantenservice via Twitter wordt steeds vanzelfsprekender en consumenten verwachten 24/7 contact te kunnen krijgen met organisaties. Maar hoe actief zijn Nederlandse organisaties met webcare? Nemen zij klantcontact via Twitter serieus en organiseren zij ook beantwoording buiten kantoortijden? Zijn zij, kortom, daar waar de klant contact zoekt?

Meest actieve organisatie op webcare

Uit de data volgt welke specifieke bedrijven het meest actief zijn met webcare. Dit aan de hand van de indicatoren als het aantal ontvangen berichten en het aantal antwoorden daarop. In mei 2014 was @ns_online, het twitteraccount van de Nederlandse Spoorwegen het meest actief.Top 10 mei 2014 meest actieve organisaties met webcare

Algemeen beeld van activiteit

Naast individuele performance van Nederlandse bedrijven is er ook vooral naar algemene statistieken gekeken. Zo kun je antwoorden op diverse vragen uit interactieve grafieken aflezen:

  • op welk uur van de dag zijn bedrijven actief met webcare? 
  • open welke dagen van de week zijn bedrijven actief?
  • wanneer zijn consumenten actief?
  • hoeveel webcareteams zijn actief ’s weekends, ’s avonds of ’s nachts?
  • wat zijn de type berichten die bedrijven op  Twitter ontvangen?
  • wat is het percentage vragen wat door bedrijven wordt beantwoord?
Response Rate Webcare

Maandelijks actuele cijfers over de performance van webcare

Je vindt op Marketingfacts Stats Dashboard maandelijks actuele cijfers over de webcareperformance van de top-100 adverteerders in Nederland. Vanaf 1 januari 2014 tot 1 juni 2014 is de data beschikbaar.

Over het onderzoek

Het onderzoek is uitgevoerd door Rens Dietz van Coosto, Danny Oosterveer van Marketingfacts en Arne Keuning van Upstream. Samen hebben zij  de webcareperformance op twitter van top-100 adverteerders in Nederland in kaart gebracht. De performance is berekend met data uit de social media monitoring-tool Coosto op basis van de top-100 adverteerders in Nederland volgens Nielsen.

1 reactie

Profielfoto
Steffen op schreef:

Misschien wel een beetje vertekend beeld, leuk dat de NS bovenaan staan maar dat komt natuurlijk ook omdat hun product waardeloos is.

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Arne Keuning is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (778)
Contact