Blog:

Customization and personalization in the Internet economy

door Marco Derksen op

Customization and personalization in the Internet economy

Afgelopen maand heeft Bas Reus zijn 9-maanden durende afstudeer-onderzoek afgerond met de thesis Customization and personalization in the Internet economy (pdf). In het kort gaat zijn onderzoek over het identificeren van verschillende productiemethoden van digitale producten die de complexiteit van een enorm aanbod moeten minimaliseren. Hiervoor heeft Bas case studies uitgevoerd bij Last.fm en Pandora Media. De belangrijkste conclusie uit zijn onderzoek is dat in plaats van het verminderen van de interactietijd tussen consument en aanbieder, het wenselijk is om de interactie tussen consument en aanbieder juist te stimuleren omdat:
  • meer vari

1 reactie

Ik het het verslag nog niet gelezen maar;
“meer variëteit niet leidt tot meer complexiteit”

lijkt mij nogal kort door de bocht. Ik denk dat je de spijker op z’n kop slaat als je zegt dat alles staat of valt bij de technieken en middelen om de koper te ondersteunen bij de keus (ie most popular, mensen die dit kochten kochten ook…., etc.)

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact