Marco Derksen onderscheiden met Coq d’Honneur 2008
Marco Derksen is in 2008 onderscheiden met de Coq d’Honneur, een prijs die jaarlijks wordt uitgereikt door de communicatiebranche aan personen die zich zeer verdienstelijk hebben gemaakt voor het marketingcommunicatievak.

Op maandag 14 januari 2008 organiseerde het Centrum voor Merk en Communicatie (het CMC, bestaande uit het GVR, de VEA en de BVA) hét Nieuwjaarsevenement voor de marketingcommunicatie branche. Dit jaar vond de nieuwjaarsreceptie plaats in de sfeervolle Wintertuin van het NH Grand Hotel Krasnapolsky te Amsterdam.
Tijdens deze feestelijke avond reikte Hans Hillen (voorzitter CMC) de Coqs d’Honneur uit. Net als voorgaande jaren werden de prijzen uitgereikt aan personen die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor het marketingcommunicatievak.
De bij het CMC aangesloten organisaties konden hun stem uitbrengen op de Jonge Haan 2007, een jong aanstormend talent binnen marketing- en communicatie (onder de 30 jaar!). Dit jaar werd tevens een Coq de Grand Honneur uitgereikt. Deze prijs wordt uitgereikt aan iemand die tijdens zijn of haar gehele carrière veel heeft betekend voor het vak.
De Coqs d’Honneur zijn gewonnen door: – Marcel Beerthuizen (sponsoring-goeroe) – Marco Derksen (freelance adviseur interactive marketing Upstream/Marketingfacts) – Bas Verhart en Marleen Stikker (initiatiefnemers PICNIC)
Nieuwsbericht Coq d’Honneur 2008 op Dutch Cowboys:
Voor velen eigenlijk geen verrassing dat Marco – MarketingFacts! – Derksen op 14 januari 2008 winnaar is geworden van een CMC Coq d’Honneur. Marco Derksen is interactief marketeer, eigenaar van Upstream, fanatiek Twitteraar, spreker, trainer en voorzitter IAB.nl is vooral bekend als oprichter en de drijvende kracht …