Blog:

Consumentgedreven innovatie

door Marco Derksen op

Consumentgedreven innovatie

Afgelopen najaar schreef ik over het Consumer Forum 2005 van Forrester Research dat zich helemaal richtte op het thema consumentgedreven innovatie. Vandaag een interessant artikel op Emerce over Philips dat experimenteert met consumentgedreven innovatie via de website Leadusers.nl dat sinds augustus onder leiding van Nicoline Haisma vanuit Eindhoven wordt aangestuurd. Het bedrijf heeft via de website reeds onderzoek gedaan naar videotelefonie, en momenteel loopt een onderzoek naar slaapkwaliteit. Producenten die open staan voor suggesties van lead users kunnen hun product sneller verbeteren, stelt MIT-professor Eric von Hippel. Von Hippel is mede-oprichter van het adviesbureau Lead User Concepts en auteur van het boek Democratizing Innovation. Naast Philips heeft Lead User Concepts de methodiek ook ingezet bij bedrijven als 3M, Verizon, Nortel Networks, Pitney-Bowes, Nestle en Kellogg.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact