Blog:

Communities Dominate Brands

door Marco Derksen op

Communities Dominate Brands

Vanmorgen lag het boek Communities Dominate Brands van Tomi T. Ahonen en Alan Moore in de bus. Een boek dat ik op aanraden van Eduard de Wilde had besteld en dat ik gezien de inhoud, de komende week zeker ga lezen. Ahonen en Moore beschrijven volgens Eduard op een zeer toegankelijke manier het ontstaan van communities door weblogging, gaming en mobiele telefonie en die een belangrijke machtsfactor vormen ten opzichte van de traditionele marketing aanpak van bedrijven. Nu eens niet vanuit de invalshoek van techniek en tools maar vanuit de toenemende invloed van consumenten op bedrijven en de manier waarop bedrijven hier mee om zouden moeten gaan. Denk hierbij aan toegang tot informatie, het veranderende zoekgedrag (Google), het niet meer klakkeloos accepteren van een wanprestatie, de behoefte om zich te onderscheiden van de massa et cetera. Ik zal mijn oordeel over het boek hier later toelichten. Ik was alvast gecharmeerd van het eenvoudige plaatje waarin het verschil tussen het traditionele internet en de blogosfeer wordt weergegeven. Soms zegt een plaatje meer dan duizend woorden!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1315)
Contact