Clay Shirky’s Here Comes Everybody

door Marco Derksen op

Clay Shirky’s Here Comes Everybody

Here Comes Everybody: The Power of Organizing Without Organizations is de titel van het boek dat Clay Shirky afgelopen jaar publiceerde en gaat over het effect van internet op groepdynamiek (met voorbeelden als Wikipedia en MySpace). Hierboven de videoregistratie van Clay Shirky's presentatie aan Harvard Law School's Austin Hall georganiseerd door Berkman Center for Internet and Society at Harvard Law School.
Clay Shirky

Videoregistratie van Clay Shirky’s presentatie aan Harvard Law School’s Austin Hall georganiseerd door Berkman Center for Internet and Society at Harvard Law School.

Boek ‘Here Comes Everybody’

Bestel het boek ‘Here Comes Everybody‘ en andere boeken van de schrijver Clay Shirky op Managementboek.

Bekijk ook hieronder Clay Shirky’s inspirerende TedTalk over ‘Institutions vs. collaboration’.

Lees meer over Clay Shirky:

6 reacties

Vandaag schreef Marie-José Klaver een artikel over de toekomst van de krant waarin ze oa verwijst naar Shirky en een blogposting van Erwin Blom. Zowel Shirky als Erwin Blom geloven niet in de toekomst van de krant, maar wel in de toekomst van het nieuws en de journalistiek.

Beantwoord

De Nieuwe Reporter:

[i](…) Kranten hebben de afgelopen tien jaar tal van plannen bedacht om hun zakenmodel aan te passen aan het internettijdperk. Maar betalen voor journalistiek op internet werkt niet – enkele uitzonderingen zoals The Wall Street Journal daargelaten. Clay Shirky legt in een veelgelezen en veelbesproken artikel uit waarom: er is helemaal geen alternatief businessmodel voor kranten. Het grote probleem waarvoor (kranten)uitgeverijen de oplossing boden – het verspreiden van informatie onder een groot publiek – is door internet namelijk geen probleem meer. Shirky: “Mensen die de krant willen redden blijven maar dezelfde vraag stellen: ‘als het oude model niet meer werkt, wat komt er dan voor in de plaats?’. Het antwoord is: niets. Niets werkt. Er is geen algemeen toepasbaar model dat het oude model voor kranten kan vervangen.” (…)[/i]

Beantwoord

Beantwoord

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1262)
Contact