Case

Digitale strategie Deli XL – Bidfood

Lees verder

In samenwerking met Spargle heeft Upstream Deli XL (nu Bidfood) ondersteund met behulp van het 7i-netwerkmodel bij de start van de digitale transformatie van de organisatie. De digitale strategie en het gebruikte 7i-model heeft Deli XL geholpen bij het bepalen van de visie en het koers richting wat nu één van de meest succesvolle b2b-cases in Nederland mag worden genoemd.

Digitale strategie Deli XL

Upstream heeft mede de basis gelegd voor de succesvolle digitalisering van Bidfood (voorheen Deli XL). Het 7i-Netwerkmodel ontwikkeld door Rachelle van der Linden en Marco Derksen is zowel het startsein geweest als de huidige leidraad om dit succes vorm te geven.

Digitaal is het nieuwe normaal

Deli XL heeft een ontwikkeling doorgemaakt van:

  • 1.0 zenden naar klanten.
  • 2.0 zenden naar interactie met klanten.
  • 3.0 het hebben van een netwerk met klanten en toeleveranciers.

Samen veranderen naar digitaal

Binnen 5 jaar na de start en in 3 fasen was e-commerce volledig geïntegreerd in de bedrijfsvoering. Digitaal is nu het nieuwe normaal. Deze verandering is niet zonder slag of stoot gegaan: de online middelen op een volwassen niveau krijgen, het meekrijgen van de medewerkers in de verkoop en het topmanagement, het laten zien van resultaten en successen en de vernieuwende werkwijze om content in te kunnen zetten voor klanten.

Ontwikkelen van digitale strategie

De rol vanuit Upstream was het adviseren bij het ontwikkelen van een digitale strategie en de implementatie van nieuwe online concepten zoals Vers 24/7, een regionale online versmarkt.

Content-platform Foodreporter

Wat begon als een experiment, is uitgegroeid tot een zelfstandig opererend content-platform. We hebben het over het platform Foodreporter, dat nog maar één van de voorbeelden is hoe digitale middelen om diverse manieren worden ingezet om de interesse van hun klanten op te wekken.

Digital Transformer Deli XL

Een lange weg is afgelegd. En dat het succes niet onopgemerkt is gebleven blijkt uit het feit dat Anouk Beeren, Director e-commerce and marketing bij Bidfood, in 2016 tot Digital Transformer werd gekroond.

Upstream is bijzonder trots om aan het succes van de digitale strategie bij Deli XL te hebben bijgedragen.

Het concept van Vers 24/7 in beeld:

Meer lezen over digitale succes van Deli XL?

Meer lezen en luisteren over digitalisering bij Deli XL (Bidfood)? Marco van Davenhorst vertelde over de ontwikkeling van Foodreporter bij Online Tuesday en bij Digital Wednesday vertelde Niek Sanders hoe Bidfood één van de grootste B2B webshops van Nederland is geworden.

Meer cases

Bekijk alle cases (8)
Travel 3.0 - Innovatie Lab NBTC

Innovatielab NBTC

Op initiatief van het NBTC werd in samenwerking met HSMAI Nederland en de NHTV in september 2010 het ‘Innovatielab’ opgezet […]

Lees Case: Innovatielab NBTC
Contact