Case

Inspiratiesessies bij Telegraaf Media Groep

Lees verder

Dat de mediamarkt onderhevig is aan sterke verandering is alom bekend. Het consumentengedrag verandert fundamenteel. Digitalisering van het medialandschap is van grote invloed op een uitgeverij als Telegraaf Media Groep (TMG). Door de online groei te versnellen transformeert TMG naar een leidend crossmediaal bedrijf. Met inspiratiesessies heeft Upstream TMG-medewerkers hernieuwde denkrichtingen gegeven hoe ze kunnen bijdragen aan de digitale transformatie.

De briefing van Telegraaf Media Groep aan Upstream:

In het kader van deze digitale transformatie heeft Upstream van TMG de opdracht gekregen om voor 100 medewerkers een aantal inspiratiesessies te verzorgen. Belangrijkste doel van deze bijeenkomsten was medewerkers van TMG bewust te maken van ontwikkelingen op het gebied van social business en mensen te enthousiasmeren actief met social media aan de slag te gaan.

Werkwijze: opzetten inspiratiesessies

Tijdens elke sessie is er een algemeen beeld gegeven van het veranderende medialandschap. Daarnaast is met behulp van het door Upstream ontwikkelde 7i-netwerkmodel inzicht gegeven in de invloed van het veranderende digitale medialandschap op TMG.

Deelnemers die door Upstream zijn getraind kwamen onder andere van de afdelingen concern communicatie, crossmedia, business-to-business marketing, business-to-consumer marketing en huis aan huis bladen.

Credits header foto: Bank Phrom on Unsplash

Meer cases

Bekijk alle cases (12)
Contact