Blog:

Businessmodellen voor web 2.0

door Marco Derksen op

Businessmodellen voor web 2.0


Frank Janssen verwijst op Frankwatching naar een interessante presentatie van Luca Grivet (pdf) over de mogelijke businessmodellen voor web 2.0. De presentatie geeft een schematische indeling van de modellen (vanaf sheet 33) waarbij enerzijds onderscheid is gemaakt in value proposition (content, application/service en products/services) en anderzijds in revenue model (van gratis tot betaald).

Strikt genomen gaat het hierbij niet om businessmodellen maar om inkomstenmodellen en, zoals ook in de reacties op Frankwatching wordt vermeld, is dit niet specifiek voor web 2.0.

Nu we het toch over businessmodellen voor web 2.0 hebben, verwijs ik graag nog eens naar de eerdere discussies over dit onderwerp op Marketingfacts:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact