Blog:

Brand Monitoring Wave

door Marco Derksen op

Brand Monitoring Wave

Het is inmiddels iedereen wel duidelijk dat er een wisseling van de macht plaats vindt van traditionele media naar consumenten communities (weblogs, fora, vergelijkingssites, etc). Cruciale vraag is hoe bedrijven al deze consumenten communities kunnen monitoren. Inmiddels neemt het aantal (gratis) tools om de blogosfeer te monitoren toe en is er steeds meer behoefte aan een overzicht wat deze tools nu eigenlijk bieden. Forrester Research heeft recentelijk de Brand Monitoring Wave voor Q3 2006 gepubliceerd. Het Forrester Marketing Blog legt uit wat ze nu precies bedoelen met Brand Monitoring:

[i]Q: What is Brand Monitoring?[/i]
A: The ongoing analysis of mainstream media and consumer-generated content to identify trends relevant to a company’s marketing activities and competitive landscape.

[i]Q: Why does Brand Monitoring matter?[/i]
A: The power shift from media institutions to consumer communities means that marketers must track a diverse and growing range of influential voices.

[i]Q: How can Brand Monitoring help companies?[/i]
A: By giving early warning on trends that lead to situations like Coke+Belgium, SUVs+Tread Separation, or Comcast Technician. Or providing an objective measure of marketing effectiveness. Or by delivering unaided insight into consumer preferences to shape product development. In addition to many other applications.

[i]Q: Who offers Brand Monitoring services?[/i]
A: We analysed the seven major players in the market today across 56 criteria.

[i]Q: What do Brand Monitoring vendors do?[/i]
A: There are four key steps to brand monitoring: data collection, information processing, data analysis, and insight delivery.

[i]Q: How do the vendors stack up?[/i]
A: Vendor tackle the four steps with different approaches. From the executive summary:

[i](…) Nielsen BuzzMetrics and Cymfony are market Leaders, thanks to their comprehensive technology platforms and extensive data source coverage. MotiveQuest

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1415)
Contact