Blog:

Blogosfeer voedingsbodem voor marketing intelligence

door Marco Derksen op

Blogosfeer voedingsbodem voor marketing intelligence

Het (mogelijk) gebruik van de blogosfeer voor marketing intelligence is een hot topic op dit moment. Al eerder schreef ik over gratis tools om de blogosfeer te monitoren. Toch zijn deze tools te beperkt voor de meeste marketing intelligence vraagstukken. Je wilt immers niet alleen weten of er wordt 'gesproken' over je product, merk of bedrijf, maar ook hoe er over wordt gesproken en door wie. Vraag is alleen, hoe doe je dat dan?

Stephan Baker verwijst naar het bedrijf Umbria Communications dat een stap verder gaat dan de gratis tools. Umbria heeft de taal en syntax van duizenden weblogs bestudeerd en op basis daarvan een expertsysteem gevoed dat nu niet alleen in staat is om opinies op weblogs te analyseren, maar ze ook te karakteriseren op leeftijd en sexe.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1407)
Contact