Blog:

Al Seckel's Mind's Eye

door Marco Derksen op

Al Seckel's Mind's Eye

Afgelopen week werd voor het vierde keer het jaarlijkse Monaco Media Forum (MMF) georganiseerd. MMF brengt opinieleiders uit zowel de oude als nieuwe media bij elkaar om gedurende een aantal dagen te discussieren over de toekomst van media (internet, broadcast, print). Alle presentaties en discussies zijn terug te bekijken via het speciale YouTube-kanaal Monacomediaforum's Channel. Absolute aanrader is de presentatie van Al Seckel (Illusionworks). Seckel is een Amerikaanse expert in gezichtsbedrog en andere zintuiglijke illusies en hoe deze inherent zijn aan het menselijk bewustzijn. Hij houdt zich voornamelijk bezig met experimenten en onderzoek naar neuroanatomische en elektrofysiologische verklaringen daarvoor in het netvlies en de hersenschors. Seckel was eerder in 2004 een van de sprekers tijdens TED Talks.

4 reacties

Hoi Marco,

Cause of Monaco Media Forum’s most essential discussion: Media Value Chain-thinking (as was: value chain/CEO Axel Springer) vs. Media Eco System-thinking (te be: value constellation/ CEO Huffington Post).

Increasing fluidity of Media Eco System asks for value constellation based buss models instead of traditional value chain based buss models:

1. Digitization is damaging the traditional value chain based business model, which worked for advertisers, agencies and publishers

2. Increasing fluidity of the Media Eco System drives development of value constellation business models

3. The tradional value chain business models (which worked for advertisers, agencies and publishers) are not future proof

4. Central question: Which value constellation based business models are future proof in the Media Eco System? Answer: learning by doing

Value Chain thinking versus Value Constellation (Media Eco System) thinking is now THE essential mindset-difference. Preparing a presentation on this topic for Sanoma’s Mediaparade 2010.

Groetjes,
David de Boer

Beantwoord

Beantwoord

Was helaas niet zelf aanwezig bij MMF 2009. Heb ook nog een ‘echte’ baan, met een daarbij behorende volle value chain agenda 😉

Maar – na ‘werktijd’ – vanuit huis (value constellation area) via ‘ the cloud’ veel meegekregen van wat er daar is langsgekomen.

Groetjes,
David

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Marco Derksen is onderdeel van

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (778)
Contact