Peter Minkjan

Peter Minkjan is sinds de zomer van 2012 actief als zelfstandig social marketingstrateeg gespecialiseerd in Facebook. Zodoende helpt hij diverse grote merken en bureaus om Facebook en andere sociale media zakelijk succesvol in te zetten.

Door middel van trainingen en workshops, maar ook middels advies en interim-opdrachten. Zo werkte hij, samen met Arne Keuning, bij TUI Nederland aan de zakelijke inzet van Facebook voor Holland International Reisbureaus.

Geboren in Twente, gestudeerd in Groningen, wonend in Amsterdam. Na een scriptie bij Ordina over de kracht van zakelijk bloggen was de keuze duidelijk: ‘iets’ met online marketing. Dat ‘iets’ werd zoekmachinemarketing. Na een aantal jaren als adviseur op dat gebied te hebben gewerkt maakte Peter de overstap naar online gaminggigant Spil Games. Hier kwam hij in aanraking kwam met de kracht van social media en de zakelijke mogelijkheden die sociale netwerken bieden.

De laatste jaren heeft Peter zich als zelfstandige vooral gespecialiseerd in de marketingmogelijkheden van Facebook. Op zijn blog Likeconomics publiceert hij wekelijks artikelen over de inzet van Facebook voor merken en bedrijven.

Bloggen is verslavend en naast zijn eigen blog, schrijft hij dan ook regelmatig artikelen voor Marketingfacts, SportNext en Emerce. Peter is ook auteur van het boek ‘Scoren met Facebook marketing’ en organisator van het Congres Facebook Marketing.

Naast social media is Peter verslingerd aan voetbal en alle nutteloze feitjes daaromtrent. Zodoende maakt en presenteert hij voetbalquizzen in het hele land.

Blogposts en klantcases van Peter Minkjan
Terug naar boven