Lobke Heisen

Lobke Heisen is creatief directeur bij Label (lbl.nl) waar ze contentmarketingstrategiën en – concepten ontwikkelt die aansluiten bij de merkstrategie en marketingdoelstellingen. Altijd met de  behoefte van het publiek als uitgangspunt.

Lobke startte haar carrière in contentmarketing als bladenmaker. Inmiddels zijn customer magazines  een van de vele middelen die zij ontwikkelt, afhankelijk van de behoeften en wensen van de klant.  De content staat centraal, die moet relevant zijn en via de meest optimale kanalen ingezet worden. De behoefte van het publiek is het uitgangspunt, evenals eenduidigheid in merkuitstraling via alle kanalen. Een contentstrategie is onmisbaar.

Bij de ontwikkeling van contentmarketingconcepten werkt Lobke samen met diverse experts op het gebied van on- en offline media uit het netwerk van Label, waaronder ook mensen uit het team van Upstream. Zo is Marco Derksen structureel aan Label verbonden als strategisch adviseur bij digitale projecten, onder meer voor Randstad (Google+). Ook ontwikkelde Lobke in samenwerking met Arne Keuning (adviseur) en Bas Boerman (design) een intern social platform voor apotheekteams van Mediq Apotheek. Voor deze opdrachtgever heeft Lobke tevens de klantencommunicatie opgezet.

Andere opdrachtgevers waarvoor Lobke concepten heeft ontwikkeld zijn onder meer: DMG (magazine en blog), BakerTillyBerk (magazine), Intratuin (magazine en online/social content) en Meeùs (magazine en video). Tevens is Lobke verantwoordelijk voor de eigen communicatiemiddelen van Label, waaronder het blog, het (per 2014  stopgezette) magazine Labelmag, de jaargids en de social media.

Vanuit haar functie als creatief directeur van Label, schrijft Lobke naast artikelen voor Labels eigen blog ook artikelen voor MarketingTribune. Ook is ze met twee oud-collega’s (privé) een kookblog begonnen.  Verder is Lobke vanuit Label betrokken bij de organisatie van het nieuwe initiatief Media Villa Arnhem, bedacht en opgezet door Marco Derksen en de HAN.

Terug naar boven