Antina van der Veen

Antina van der Veen is eigenaar van Social Connection en netwerkpartner van Upstream. Ze houdt zich bezig met implementatieprojecten op het gebied van webcare en social service.

Antina van der Veen helpt organisaties bij het implementeren van social service/webcare. Zij laat zich hierin leiden door het motto “You are what you do, not what you say you’ll do”, een quote van psychiater C.G. Jung. Social media geven organisaties een prachtige, transparante mogelijkheid om missie, visie en kernwaarden te laten doorklinken in de interactie met stakeholders.

In 2010 begon Antina met het implementeren van social service bij haar werkgever Menzis. Ze schreef de business case, startte een pilot, trainde medewerkers en ging aan de slag als coördinator – later als teammanager van het webcareteam. Menzis werd drie jaren op rij (2011, 2012, 2013) door ITDS uitgeroepen tot beste zorgverzekeraar op het gebied van social media.

In 2014 richtte Antina Social Connection op. Een bedrijf dat (middel)grote ondernemingen adviseert in het gebruik van social media voor klantenservice en reputatiebescherming. Antina gelooft in een integrale aanpak met korte lijnen tussen afdelingen. Want om de berichten van stakeholders te beantwoorden heb je de hele organisatie nodig. Van de klantenservice en de marketing/communicatieafdeling tot aan de backoffice.

Naast implementatieprojecten verzorgt Antina ook training webcare, workshops en presentaties. Zo trad zij bijvoorbeeld op als gastdocent bij Rijksuniversiteit Groningen, Universiteit Twente en Saxion Hogescholen.

Webcare in de praktijk

Eind 2015 schreef Antina het boek “Webcare in de praktijk” over integrale aanpak van excellente online klantenservice. Samen met Arne Keuning geeft ze webcaretrainingen o.b.v. de inhoud van het boek, zodat jouw organisatie optimaal een verbinding kan leggen met klanten en overige stakeholders.

Terug naar boven